Články  |  Foto  |  Kalendář 
Letní cena Brna 2020 – poprvé s diváky
O víkendu se jede Letní cena Brna 2020 - první letošní podnik s diváky. Vše špatné, je pro něco dobré a tak se sejde ještě lepší konkurence, než na předešlé Jarní ceně Brna. Spousta závodníků nejen z ČR totiž chce využít alespoň této formy závodění, když jsou jejich, často prestižnější, seriály přerušeny.

Program

V pátek tréninky, v sobotu kvalifikace a první krátké závody, v neděli dopolední warm up a další závody. Už tradiční formát závodů v Brně pod CAMS.

Kompletní program

Tentokrát s diváky a tribuny dokonce zdarma!

Poprvé letos bude nějaký závod motocyklové silnice s diváky, tak si to nenechte ujít. Počasí sice nebude ideální, ale koho by to štvalo, když se konečně může na tribuny.

Info od pořadatele:
OTEVŘENÉ TRIBUNY, VSTUPNÉ, PARKOVNÉ

Vstup ZDARMA na tribuny C, T3 a T5 vč. parkování – od pátku do neděle

Do PADDOCKU vstupné pátek 100Kč, sobota-neděle 200 Kč/den. Děti do 14-ti let, senioři narození 1951 a starší a ZTP vstup DO PADDOCKU ZDARMA po vyzvednutí pásky opravňující ke vstupu.

Na Automotodrom se můžete dostat i MHD – stálou linkou 402. Jezdí z městské části Brno-Starý Lískovec.

Startovní listiny

Vypadá to dost slibně. Letní cena těží z toho, že se jinde nezávodí a tak přilákala závodníky, kteří by normálně měli úplně jiný program.

Superbike
Nebudou chybět ti nejlepší z Jarní ceny. Můžeme se opět těšit na Karla Haniku s Yamahou a Michala Fillu s BMW. Nebude chybět ani Michal Prášek, nebo Maďar Bálint Kovács, který byl posledně třetí a porazil nejen Práška, ale i Marka Červeného a další české borce. Marek Červený z WRP Wepol racing byl minule třetí na vodě. A na vodě by se možná mohlo závodit i tento víkend. O bednu se budou chtít poprat určitě i Karel Pešek, nebo Jiří Brož na krásné Ducati. Oproti minulému závodu ale přibude minimálně jeden silný soupeř a to zkušený Václav Bittman s Yamahou R1. Protože se nejede IRRC, tak se v Brně netradičně objeví i řada zahraničních závodníků, kteří tento seriál pravidelně jezdí. David Datzer pojede s Kawasaki, Laurent Hoffmann se Suzuki a Nico Muller s BMW. Nejrychlejší ženou víkendu by mohla být v této kategorii startující Nadieh Schoots z Holandska, která má také zkušenosti s IRRC a pojede tradičně na Kawasaki.

Supersport
Závody šestistovek v tomto formátu jsou poslední roky doménou Igora Kalába. Konkuruje mu vlastně jen Michal Chalupa a minule jeli v porovnání s Kalábem alespoň trochu konkurenceschopně ještě Petr Najman a Jiří Mrkývka. Teď ale bude na startu nový silný soupeř. Tým WRP Wepol racing angažoval na testování Karla Haniku. A protože má tým zkušenost z mistrovství světa v této kategorii a Karel je rychlý závodník, lze očekávat zajímavé výkony. Navíc minule byla vyrovnaná první desítka startovního pole a přibude pár dalších závodníků, kteří do ní budou chtít nakouknout. Například Slováci Miro Sloboda a Dušan Kovarík, nebo známý německý ladič a v minulosti rychlý závodník Thomas Stingel. Mimochodem jestli přiveze svou řádně upravenou R6, tak to bude opravdu lahůdka. I šestky tak slibují zajímavou podívanou.

Twin + STOCK 300
Malé třístovky v podání Petra Svobody z WRP Wepol racing a Olivera Königa z MIE racing předvedly na Jarní ceně ty nejhezčí závody. Byť Oliver není na startovce, měl by v Brně startovat. Minule byl těsně úspěšnější právě König. Petr Svoboda má tak motivaci mu to tentokrát vrátit.

Na dvouválcových twinech byl minule nejúspěšnější Jan Markalous a i tentokrát je favoritem. O vítězství budou chtít ale bojovat určitě i Lukáš Fikker, Milan Hanzalík a další.

Supermono + 400SSP + Klasik 750 ccm
Zajímavý souboj se dá očekávat zejména mezi Supermony. Tak jako posledně mezi favority patří Petr Najman a Shaun Anderson. Pokud dorazí i německý Nico Kehrer, tak by mohla být bitva ještě zajímavější.

125 SP + 250 SP + Moto 3 + 125 GP

U malorážek bude tradičně zajímavý souboj ve třídě 125 SP.

Třídy Klasik
Klasiků se přihlásilo přes 80 od strojů vyrobených před druhou světovou válkou až po ty z konce sedmdesátek. Kdo má veterány rád, tak si rozhodně přijde na své. Dokonce se jich přihlásilo tolik, že rychlé 750 budou muset startovat se Supermony a 400 SSP.

Kompletní startovní listina

Milan
comments powered by Disqus
http://www.rstmoto.cz