Články  |  Foto  |  Kalendář 
Přeložená Jarní cena Brna už tento víkend
Přeložená Jarní cena Brna slibuje na tento víkend skvělé jezdecké obsazení. Především ve třídě superbike. Sice se Jarní cena Brna jede až v červnu a bez výraznější zahraniční účasti, ale hlavní je, že se jede. Dost možná je to letos první a na dlouhou dobu poslední motocyklový závod na našem území.

Už to vypadalo, že letos budeme o motocyklové závody ochuzeni. A zpráva o Jarní ceně Brna bez diváků a výraznější zahraniční účasti některé fanoušky asi pochopitelně zrovna nenadchla. Letos se ale musíme radovat z mála. Na druhou stranu ta paráda, kterou zažíváme má i jednu nemalou výhodu. Zejména v litrech se sejde parta špičkových českých závodníků, kterou jsme pohromadě dlouho neviděli, protože zpravidla lítá někde po světě.

Program

V pátek tréninky, v sobotu kvalifikace a první krátké závody, v neděli dopolední warm up a delší závody. Už tradiční formát Jarní ceny Brna.
Kompletní program zde.

Závod bude sice oficálně bez diváků, ale možnost sledování dění na místě tu je. Bude otevřena restaurace s vyhlídkou, která se nachází přímo naproti startovnímu roštu!  A aby návštěvníci této restaurace měli přehled o dění na trati, tak bude ozvučena a o komentář se postará skvělý Richard Karnok.
Sledovat dění bude možné i přes livetiming, který zveřejníme na facebooku, až to bude aktuální.

Startovní listiny

Superbike

Jestli má kvůli něčemu smysl sledovat Jarní cenu Brna, tak je to litrová kategorie. Z rychlých dromařů se ukáže Karel Hanika, který Jarní cenu ještě nikdy nejel, ale Brno samozřejmě skvěle umí. Ukáží se i nejrychlejší borci loňského roku Miloš Čihák a Michal Prášek. Na novém BMW pojede i Michal Filla. Další zajímavý stroj bude sedlat matador Jirka Brož, který přiveze svou Ducati V4R. Mezi velezkušené dromaře patří i čtyřicátník Václav Bittman, který stále může bojovat i v takto silné konkurenci o přední příčky. Představí se i Karel Pešek a další. Přírodní okruhy bude zastupovat zejména Marek Červený, Aleš Nechvátal a Tomáš Borovka. Ti mají bezesporu šanci rychlé dromaře pozlobit. Taková konkurence se na lokálním závodě, kterým jinak Jarní cena bezesporu je, nesejde každý rok. Vždyť ve startovní listině jsou jezdci a týmy, které mají zkušenosti z mistrovství světa. Prostě skoro to nejlepší, co dokáže české motocyklové prostředí nabídnout.

Supersport
I šestistovky mají zajímavou startovku. Představí se Michal Chalupa a Igor Kaláb. To samo o sobě může znamenat zajímavý souboj. Pojede i mladý Jirka Mrkývka a rychlý bude určitě i Pierre Coppa, nebo Dušan Kovarík. Z přírodních okruhů budou se specialisty na motodromy bojovat Michal Vecko, Petr Wiessenberg a doufejme, že i nově v této třídě jedoucí Petr Najman, který vyměnil twina za supersport anglického výrobce. Na šestistovce se nově objeví i Patrik Kolář, který zvítězil 10x v Hořicích na malém dvoutaktním GP a bude zajímavé sledovat, jak mu to půjde na velké motorce na motodromu.

125 GP + Stock300 + Twin
V tomto slepenci naprosto rozdílných tříd se může odehrát řada zajímavých soubojů. Nutno uznat, že třída twin na letošek přišla o ty nejrychlejší. Nepojede Petr Najman, David Hanzalík a Michal Dokoupil už toho u nás také moc nejezdí. Na druhou stranu je tu prostor pro nová jména. Bude nejrychlejší Honza Markalous, Marek Stibor, Lukáš Fikker nebo se do tempa po zranění vrátí Martin Hulín? Uvidíme o víkendu.

125 GP už jsou hodně hubená třída. Nabídne ale to nejlepší, co už nás může. Savinkov, Kolář, Podlipný za české závodníky a Meyer s Ederem za ty rakouské.

Stock300 je třída pro mladé a naše vznikající generace nových závodníků se skutečně představí. Pojede Oliveg König, který jinak jezdí MS SSP300, Petr Svoboda z WRP Wepol Racing, Lukáš Simon z Willirace, Jirka Nespěšný a další…

Supermono + 400 SSP
Supermona v posledních letech zrovna nejsou na vzestupu, ale do Brna to vypadá na zajímavou sestavu a hlavně zajímavou kombinaci různých řešení jednoválcových strojů. Přihlášený je Nico Kehrer s MZ, rekordman z Hořic Shaun Anderson s Kramerem, Petr Najman s mini monem s motorem Honda 450, Libor Kamenický s českou Ahrou a další.

Supermona doplní nejmenší čtyřválce o objemu 400 ccm.

125 SP + 250 SP + Moto3
V malorážkách je největší konkurence tradičně v produkčních 125. Sedlo, Zima, Werner, Fikker a další. To slibuje vyrovnané závody. Dvěstěpadesátek už roky ubývá a tento závod nebude výjimkou. Zajímavé ale budou stroje specifikace GP v sedle s Karlem Matušek a veteránem Johannesem Kehrerem.

Kompletní startovní listiny zde.
Fotky z loňského ročníku zde.

Milan
comments powered by Disqus
http://www.rstmoto.cz