
Jak funguje TOP20?
Jezdci jsou nasazeni podobně jako v nějakém tenisovém turnaji. O pořadí na
startu normálně rozhoduje kvalifikace, ale na TT je prvních 20 míst jistých.
Startuje se intervalově po deseti vteřinách. První letos bude opět startovat Conor Cummins, deset vteřin po něm Dean Harrison, třetí legendární John McGuinness a tak dále. Dostat se
mezi první dvacítku je velká čest a o výkonosti každého závodníka to něco
vypovídá. Neznamená to ale, že by byl někdo mimo TOP20 znevýhodněn a už vůbec to
neznamená, že jednička vyhrává. Favoritem jsou letos čísla 2, 6 a 10.
Kdo se dostal do TOP20?
První desítka je celkem bez překvapení. Favorizovaní jsou letos hlavně Dean Harrison s dvojkou, Michael Dunlop se šestkou a Peter Hickman s desítkou. Uvidíme,
jak se na letošek dokázal připravit Ian Hutchinson a sledovaný bude samozřejmě
John McGuinness s trojkou na
stříbrném Nortonu. Angličan na anglické motorce. Spoustě fanoušků se splní
takový malý sen a myslím, že je úplně jedno, kolikátý McPint dojede.
Českého fanouška může těšit, že v první dvacítce jsou hned tři jezdci,
kteří okusili české okruhy, a další dva, které uvidíme letos v rámci IRRC
díky týmu Wepol road racing. Konkrétně s číslem patnáct pojede Jamie Coward. Ten si vloni vyzkoušel
jak Hořice, tak Těrlicko. V IRRC se od něj možná čekalo víc, ale mohu
dosvědčit, že na TT to je úplně jiný závodník. O dost rychlejší.
Šestnáctku bude tentokrát na Suzuki vozit Derek
Sheils – nejrychlejší nováček loňské sezóny v Hořicích.
Sedmnáctku poveze na kapotě své Suzuki Shaun
Anderson a to je hodně příjemné překvapení. Rekordman hořického okruhu ve
třídě supermono je jedním z nejlepších soukromníků na TT za poslední roky
a s tak malým týmem se dostat mezi prvních dvacet je velké štěstí. Shaun
si to ale výsledky určitě zaslouží. Osmnáctku a devatenáctku budou mít
závodníci z týmu Penz13.com. Davey
Todd a Daley Mathison, kteří
pojedou i IRRC, takže je v červenci uvidíme v Těrlicku a v srpnu
v Hořicích.
1. Conor Cummins – Milenco by Padgetts Motorcycles Honda
2. Dean Harrison – Silicone Engineering Kawasaki
3. John McGuinness – Norton Motorcycles
4. Ian Hutchinson – Honda Racing
5. James Hillier – Wicked Coatings Quattro Plant Kawasaki
6. Michael Dunlop – Tyco BMW
7. Gary Johnson – RAF Regular & Reserves Kawasaki
8. Michael Rutter – Bathams Racing
9. David Johnson – Honda Racing
10. Peter Hickman – Smiths Racing BMW
11. Lee Johnston – Ashcourt Racing BMW
12. Derek McGee – Doyne/McGee Racing Kawasaki
13. Sam West – Cycle Store BMW
14. Phil Crowe – Shefpack BMW
15. Jamie Coward – Prez Racing Yamaha
16. Derek Sheils – Burrows Engineering/Kelly Developments Suzuki
17. Shaun Anderson – Anderson Race Developments Suzuki
18. Davey Todd – Penz13.com BMW
19. Daley Mathison – Penz13.com BMW
20. Dominic Herbertson – Davies Motorsport Kawasaki
Toto pořadí platí jen pro třídu superbike. Pro supersporty může
být drobně jiné, protože ne všichni hvězdní závodníci jedou i na šestistovce. O
hodně jiné bývá číslování pro třídu lightweight, kde jedou dvouválce u nás
pojmenované jako třída twin.
A ostatní čísla?
Ostatní jezdci pojedou o své pořadí na startu v kvalifikaci. Letos
pořadatel omezil litrové třídy na maximální počet 60 startujících. Normální je
počet kolem devadesáti. Tito jezdci pak startují podle času z kvalifikace bez
ohledu na startovní číslo, které jim pro TT a danou třídu bylo přiděleno.
Kvalifikační limit každoročně několik jezdců nesplní. Uvidíme, jaká čísla dostanou Kamil Holán
pro třídy supersport, superstock a superbike a Michal Dokoupil, který byl vloni přihlášen do stejných tříd.
Miroslav Sloboda bude startovat s číslem 46 ve třídě lightwight a s číslem 57 ve třídě supersport.
Zajímavostí je, že se do elitního výběru nedostal hořický rekordman okruhu Danny Webb.