Články  |  Foto  |  Kalendář 
Startovní čísla pro Isle of Man TT 2019
První dvacítka čísel na TT je vždy hodně sledovaná. Co přidělení nízkého čísla znamená a jakým závodníkům se takového privilegia letos dostalo?

Jak funguje TOP20?
Jezdci jsou nasazeni podobně jako v nějakém tenisovém turnaji. O pořadí na startu normálně rozhoduje kvalifikace, ale na TT je prvních 20 míst jistých. Startuje se intervalově po deseti vteřinách. První letos bude opět startovat Conor Cummins, deset vteřin po něm Dean Harrison, třetí legendární John McGuinness a tak dále. Dostat se mezi první dvacítku je velká čest a o výkonosti každého závodníka to něco vypovídá. Neznamená to ale, že by byl někdo mimo TOP20 znevýhodněn a už vůbec to neznamená, že jednička vyhrává. Favoritem jsou letos čísla 2, 6 a 10.

Kdo se dostal do TOP20?
První desítka je celkem bez překvapení. Favorizovaní jsou letos hlavně Dean Harrison s dvojkou, Michael Dunlop se šestkou a Peter Hickman s desítkou. Uvidíme, jak se na letošek dokázal připravit Ian Hutchinson a sledovaný bude samozřejmě John McGuinness s trojkou na stříbrném Nortonu. Angličan na anglické motorce. Spoustě fanoušků se splní takový malý sen a myslím, že je úplně jedno, kolikátý McPint dojede.
Českého fanouška může těšit, že v první dvacítce jsou hned tři jezdci, kteří okusili české okruhy, a další dva, které uvidíme letos v rámci IRRC díky týmu Wepol road racing. Konkrétně s číslem patnáct pojede Jamie Coward. Ten si vloni vyzkoušel jak Hořice, tak Těrlicko. V IRRC se od něj možná čekalo víc, ale mohu dosvědčit, že na TT to je úplně jiný závodník. O dost rychlejší.
Šestnáctku bude tentokrát na Suzuki vozit Derek Sheils – nejrychlejší nováček loňské sezóny v Hořicích.
Sedmnáctku poveze na kapotě své Suzuki Shaun Anderson a to je hodně příjemné překvapení. Rekordman hořického okruhu ve třídě supermono je jedním z nejlepších soukromníků na TT za poslední roky a s tak malým týmem se dostat mezi prvních dvacet je velké štěstí. Shaun si to ale výsledky určitě zaslouží. Osmnáctku a devatenáctku budou mít závodníci z týmu Penz13.com. Davey Todd a Daley Mathison, kteří pojedou i IRRC, takže je v červenci uvidíme v Těrlicku a v srpnu v Hořicích.

1. Conor Cummins – Milenco by Padgetts Motorcycles Honda
2. Dean Harrison – Silicone Engineering Kawasaki
3. John McGuinness – Norton Motorcycles
4. Ian Hutchinson – Honda Racing
5. James Hillier – Wicked Coatings Quattro Plant Kawasaki
6. Michael Dunlop – Tyco BMW
7. Gary Johnson – RAF Regular & Reserves Kawasaki
8. Michael Rutter – Bathams Racing
9. David Johnson – Honda Racing
10. Peter Hickman – Smiths Racing BMW
11. Lee Johnston – Ashcourt Racing BMW
12. Derek McGee – Doyne/McGee Racing Kawasaki
13. Sam West – Cycle Store BMW
14. Phil Crowe – Shefpack BMW
15. Jamie Coward – Prez Racing Yamaha
16. Derek Sheils – Burrows Engineering/Kelly Developments Suzuki
17. Shaun Anderson – Anderson Race Developments Suzuki
18. Davey Todd – Penz13.com BMW
19. Daley Mathison – Penz13.com BMW
20. Dominic Herbertson – Davies Motorsport Kawasaki

Toto pořadí platí jen pro třídu superbike. Pro supersporty může být drobně jiné, protože ne všichni hvězdní závodníci jedou i na šestistovce. O hodně jiné bývá číslování pro třídu lightweight, kde jedou dvouválce u nás pojmenované jako třída twin.

A ostatní čísla?
Ostatní jezdci pojedou o své pořadí na startu v kvalifikaci. Letos pořadatel omezil litrové třídy na maximální počet 60 startujících. Normální je počet kolem devadesáti. Tito jezdci pak startují podle času z kvalifikace bez ohledu na startovní číslo, které jim pro TT a danou třídu bylo přiděleno. Kvalifikační limit každoročně několik jezdců nesplní. Uvidíme, jaká čísla dostanou Kamil Holán pro třídy supersport, superstock a superbike a Michal Dokoupil, který byl vloni přihlášen do stejných tříd.
Miroslav Sloboda bude startovat s číslem 46 ve třídě lightwight a s číslem 57 ve třídě supersport.
Zajímavostí je, že se do elitního výběru nedostal hořický rekordman okruhu Danny Webb.

Milan
comments powered by Disqus
http://www.rstmoto.cz