
Význam
čísel je poměrně jednoduchý. Na TT se startuje v intervalech a
ne hromadně jako všude jinde. No a podle čísel se startuje. To
znamená, že jezdec s číslem jedna startuje první atd. Všeobecně
se první místo na startu považuje za lehkou nevýhodu, protože
jezdec vlastně neví jak jednou ty za ním a nemá se koho chytit
před sebou. Na druhou stranu má před sebou volnou trať a nikdo ho
nebrzdí. Čísla všeobecně vyjadřují jakési preference.
Zajímavé je vždy číslo 3. Číslo se kterým jezdil legendární
Joey Dunlop.
1 –
John McGuinness
McPint
se vrací na první místo na startu. Dvacetinásobný vítěz si to
určitě zaslouží. Má už ale svoje léta a navíc si teď zlomil
zápěstí. Tak snad se stihne na TT připravit. John pojede opět na
Hondě, což je za poslední léta suveréně nejúspěšnější
značka hlavně v litrových závodech.
2
– James Hillier
Možná
trochu méně nápadné jméno. Ale nenechte se zmást. James drží
pátý nejrychlejší čas všech dob a na bednu už se taky
několikrát postavil. Možná nemá takové PR jako jiní, ale
počítat s ním už dlouhodobě musíme. James pojede na
Kawasaki.
3 – Ian
Hutchinson
Prestižní
třetí místo získává jezdec, který jediný vyhrál 5 závodů v
jednom ročníku (2010). Ian se na TT vrací a už trochu tradičně
pojede v týmu Milwaukee Yamaha.
4
– Guy Martin
Jezdec s
velkou fanouškovskou základnou a nejznámější "čekatel"
na vítězství. Bude to jeho 4 rok na Suzuki. Poslední roky se až
tak nedařilo. Zlý jazykové to připisují právě značce.
5
– Bruce Anstey
Nenápadný
sympaťák, který prostě přijde a bez keců vyhraje. Má už svá
léta, ale musíme s ním pořád počítat. Vždyť už vyhrál
devětkrát a je držitelem druhého nejrychlejšího času.
6
– Michael Dunlop
Momentálně
asi nejuniverzálnější roadracer, který vloni vyhrával co se dalo
a na čem se dalo. Tvrdil, že letos nepojede. S Hondou to prostě
neklapalo. Pak ale přišla nabídka z německého BMW a Michael je
opět zde. Bude severoirský rychlík s MW spokojen? To neví ani on
sám. Každopádně je litr od BMW dnes považován za nejlepší
superbike. Na TT ale nikdy úspěchy neslavil. Velká neznámá a ono
i to 6 místo tomu nasvědčuje. MD ale už několikrát ukázal, že
jet zezadu mu vůbec nevadí.
7
– Gary Johnson
Vloni
se propůjčil MV Agustě a videa hlavně té třívalcové jsou na
youtube skoro legendární. I Gary už dokázal na TT vyhrát a jeho
čas třeba ještě přijde.
8
– William Dunlop
Starší
brácha Michaela startuje už tradičně za ním. William ale jezdí
mnohem víc v klidu a tak nějak nenápadně si na tu bednu občas
dojede. Letos přestoupil k Guy Martinovi do Suzuki, tak uvidíme,
jak to bude šlapat.
9
– Michael Rutter
Specialista
na Macau GP a na TT zero. Legendární jezdec v letech, který zlobí
v první desítce, ale na bednu už to podle mě vyjde jen těžko.
10
– Conor Cummins
Místní
borec, který občas ulítne a vidíme ho hodně vpředu a občas
zase někde úplně jinde. Každopádně je to pořád na poměry road
racingu mladý kluk co toho má ještě hodně před sebou.
11
– Dan Steward
Pro mě
trochu překvapení, že je tak vpředu. Za poslední 2 roky se
pohyboval spíš ve druhé desítce.
12
– Dean Harrison
Dean
je hodně na vzestupu a vloni se mu dařilo. Do první 20 určitě
patří. Vloni si vyjel dokonce 2. místo na twinu. Tam ale není
taková konkurence jako jinde, takže to není moc dobré
měřítko.
13 –
Lee Johnson
Mladý
jezdec, který byl vloni neúspěšnějším soukromníkem. Další
naděje road racingu.
14
– Josh Brookes
Vloni
nejrychlejší nováček a úspěšný jezdec v BSB. Výsledky vloni
ale žádné nezajel. Podle mě byl Horst Sagier úspěšnějším
nováčkem. Každopádně populární osobnost a proto asi místo v
TOP20.
15 – Steve
Mercer
Za osmé místo v
Superstock race 2013 si patnáctku určitě zaslouží.
16
– David Johnson
Musím
se přiznat, že pro mě to je trochu neznámé jméno. Vloni byl ale
desátý v nejprestižnější Senior TT a tak určitě do TOP 20
taky patří.
17 –
Dan Kneen
Další mladý
domácí jezdec. Dan jezdí nenápadně někdy a konci první desítky
nebo na začátku té druhé. Jeho výsledky jsou ale dlouhodobě
stabilní.
18 –
Simon Andrews
Opět
jezdec na BMW. I Simon několikrát zasáhl do první desítky a na
BMW to prostě umí.
19
– Cameron Donald
Možná
překvapení, že je tak na konci. Cameron už dvakrát TT vyhrál a
desetkrát stál na bedně. Patří tak k těm nejúspěšnějším,
kteří budou letos startovat. Pojede ale na Nortonu a tomu
pořadatelé asi tolik nevěří. Norton je každopádně velká
klasika a žádná značka není tolik s TT spojena jako právě
Norton. Po návratu legendární MV Agusty je tu další legenda. Už
jenom proto stojí za to fandit číslu 19.
20
– Ben Wylie
Ben se
představil u nás v Těrlicku a rozhodně patří taky k nastupující
generaci. Už se taky dokázal probojovat do Top10 a tak je dvacítka
na startu asi logická.
Přeci jen se ale pár jezdců do TOP20
nevešlo a mělo se podle mě vejít. Rozhodně k nim patří Ryan
Farquar. Jeden z nejlepší road racerů všech dob se vrací na TT a
do kvalifikace nastupuje s tradičním číslem 77. Ještě bych
chtěl jmenovat nejúspěšnějšího nováčka roku 2013 Horsta
Saigera. Toho známe taky od nás a loňskými výsledky si podle mě
TOP20 zasloužil. Možná pořadatel tolik jezdcům z kontinentu
nevěří. Startovat budou nově také jezdci IRRC Didier Grams,
Laurent Hoffmann, Vick de Cooremeter a další. Uvidíme jak v
ostrovní konkurenci obstojí. TT IoM 2014 začíná pár dní po
Hořicích!