Články  |  Shop  |  Foto  |  Kalendář 
Eric Lenser - road racer od protinožců
Dnešní rozhovor je s jezdcem, u kterého je trochu složitější říct odkud vlastně je. Každopádně nám to v článku vysvětlil. Jde o Erica Lensera, který si náš road racing velmi oblíbil a i letos se k nám několikrát podívá. Povídání o tom jak se k tomuto sportu dostal, proč právě road racing a na jakých motorkách ho letos, nebo další roky uvidíme. Pro mě osobně velmi příjemný rozhovor. Tak ať se Vám dobře čte.
 

Ahoj Ericu, představ se prosím nejdříve nějak našim čtenářům. Jezdíš k nám na závody z Francie, ale všude na zvodech za tebe vidíme australskou vlajku. Jak to tedy je?
Jo jasně, to se dá lehko vysvětlit. Moji rodiče jsou Němci, ale žijí v Austrálii už 50 let. Narodil jsem se v Austrálii a jenom jsem se v roce 2007 přestěhoval do Francie. Mám australský pas, ale závodím s Francouzkou licencí. Jako Jack Findlay! U trati někdy vidím australskou a někdy Francouzskou vlajku, ale na svůj karavan jsem dal australskou. Možná začnu dávat obě.

Jak ses k závodění dostal?

Začal jsem s motorkami, když mi bylo sedm. Žili jsme mimo velká města a celá moje rodina jezdila na motorkách. Brácha, táta i máma. Mohli jsme společně jezdit do lesů na projížďku. Když mi bylo asi 24, tak jsem začal jezdit na silnicích a brzo i na okruhových dnech. Závodění byl vždycky můj sen, ale nikdy jsem si nemyslel, že budu nějak dobrý. Chtěl jsem to prostě zkusit, a když se v roce 2001 narodil můj syn Karl, tak jsem prodal Yamahu R6 a koupil Aprilii RS250, protože jsem měl vždycky rád dvoutakty. Závody na dromech jsou mnohem vážnější. Každý si myslí, že z něj bude mistr světa.

A co roadracing? Proč si se dal na takové závodění?

V Austrálii jsem jezdil dromy, protože tam road racing nemáme. Vždy jsem ale obdivoval přesnost, která je v road racingu potřeba. Musíte být přesní a nedělat chyby. Riziko mám rád ve všech sportech, které dělám, ať už jde o horolezectví, jeskyňářství, divoká voda na kajaku atd. Nejlépe prostě pracuji pod tlakem. Mám taky rád tu atmosféru. Road racing je jedna velká rodina. Všichni si pomáhají, a když dozávodíme, tak jdeme na pivo. Road racing nemá žádné hvězdy a každý je otevřený a upřímný. Takže když jsem přišel do Evropy, tak jsem udělal změnu a jsem za to rád.

Jak
tě vlastně napadlo přijet na závody do České Republiky? Jak ses o nich dozvěděl?
Ve Francii jsem měl malou šanci závodit na dvoutaktu, a když mi někdo řekl o národním mistráku v závodech do vrchu na normálních silnicích a na dvoutaktech, tak jsem řekl „přihlaš mě“. Do vrchu jsem jezdil řadu let a pořád to mám rád. A jako v road racingu jsou vrchaři jedna velká rodina. Jeden večer po závodech jsem se bavil se svým kamarádem Patrickem Alzingrem, který my vyprávěl o závodech v Hořicích. Znělo to skvěle. Diváci, trať, no prostě skvělé. A nelhal. Takže jsem v roce 2012 vyrazil na 300 Zatáček Gustava Havla a startoval tam. Patrick měl bohužel nehodu před závodem v Hořicích a nemohl jet. Byli ale další Francouzi, kteří jet mohli. V roce 2012 jsem v Hořicích potkal pořadatele a některé české jezdce a začal jsem pokukovat co dál. V tomto roce jsem stále jezdil Francouzský mistrák a tak jsem neměl na další závody čas, ale v roce 2013 už jsem jel čistě road racing.


Zkusil si už 3 naše okruhy, který
ti sedl nejvíce?
Ostrava! Hned jak jsem šel v pátek po trati, tak jsem věděl, že tohle mi bude sedět. Hodně ostrých brzd, které mám rád. Hořice jsou taky krásné, hodně zábavných zatáček a skvělí lidé, ale nedaří se mi tam. V roce 2012 jsem měl dobrý start, ale v posledním kole se moje motorka zastavila. Startoval jsem znovu, ale nebyl jsem spokojený. V roce 2013 jsem chtěl být lepší, ale můj poškozený napájecí ventil mě připravil o hodně výkonu a zase to nebylo dobré. Ale na rok 2014 jsem připraven!


Jak si celkově spokojený se sezónou 2013?

Velmi! Měl jsem možnost poznat skvělé okruhy, skvělé lidi a zajet nějaké dobré výsledky. OK bylo to trochu divné, protože závodů 250GP se neúčastní mnoho lidí a tak je snazší uspět. Když se závody zruší úplně, tak to není veselé (Frohburg pro nedostatek přihlášek a Ulster GP pro velmi špatné počasí), ale v obou případech udělali dobře.


A co ta letošní? Kde budeš závodit? Chystáš se zase k nám? Na které závody?

Rok 2013 byl první z mého dvouletého plánu před Manx GP, takže to je můj cíl pro letošek, a já doufám, že vyjde. Je to velmi drahé a časově náročné, takže mě to trochu omezí v dalších závodech. Každopádně mám v plánu se do ČR několikrát vrátit. Hořice a Ostrava bezesporu, na to se těším hodně. Ale předtím pojedu do Anglie na Oliver mount a potom k Vám do Starého Města. Když seženu peníze, tak zkusím i Kopčany na Slovensku a zakončím to Frohburgem. Jedinou překážkou jsou peníze, ale to je život a je to úděl závodníků.


Jaké pojedeš třídy? Zase dvoutaktní GP? Koukal jsem, že máš v garáži víc strojů.

Jasně garáž je pořád plná. I s motorkou mé přítelkyně tu mám 6 motorek. Všechny ale nejsou závodní. V roce 2014 budu dál jezdit na 250GP na mojí Hondě RS250. To je moje láska a závodíme spolu od roku 2005. Ale chci mít větší šanci závodit v jiných třídách, a proto stavím SV650 Suzuki pro závody twinů. Z tohoto projektu jsem nadšený. Mám rád tuto třídu. Umožňuje vylepšení motorky, ale ne moc drahé. Doufám v dobré výsledky v této třídě, ale bude to moje první sezóna, tak uvidíme.

Ericu děkujeme za rozhovor a hodně štěstí do další sezóny.
Díky, bylo mi ctí. Vždycky si užívám vaše stránky a těším se, že se uvidíme na trati.

 


Hi Eric. Introduce yourself to our readers at first, please.

You are travelling from France for the races, but at every race we can see Australian flag as a support for you. Can you explain this?

Ahh yes, this is easy to explain. My parents are German, but have lived in Australia for 50 years. I was born in Australia and only moved to France in 2007. So I  have an australian passport but race with a French licence.. like Jack Findlay did !

I see sometimes an Austrailan Flag or a French flagat the track and I'm proud to ride for either, but on my moterhome I put my Australian flag. I might start putting the 2. 

 

How did you become a racer?

I started with motorbikes quite young- 7 years old. We lived outsdie the big citys and my whole family rode, my brother, my father, even my mother. We would go for rides in the forrest together. At about 24 years old I started road riding, and soon started doing track days. Racing was always a dream, but I never though I would be good enough. But I wanted to try, so in 2001 when Karl, my first son was born I sold my R6 Yamaha and bought an Aprilia RS250.. because I also love 2 strokes

Why did you choose road racing?

In Australia I raced circuit- we don't have road racing there- but I always admired the precision required in road racing. You must be exact, cannot make errors. The risk, I love this in all my sports (rock climbing, caving, white water kayak etc.) . I work best under pressure.  But I also like the ambiance better, Road racers are a big family. Everyone helps, and when the racing is finished we can all have a beer together. Circuit racing is much more serious, everyone thinks they are the next future world champion. In road racing there are no heros, every one is open and equal. So when I came to europe I made the change, and I love it !


What makes you to come at CZ for races? How did you know about it?

In France I found very little chance to race 2 stroke bikes so when someone told me about the natonal hillclimb championships being on real roads and with 2 strokes, I said "sign me up !".  I raced hillclimb for several years, and still enjoy it very much.  And like road racing, the hillclimb group is a big family. Then one night after a race I was speaking with my friend Patrick Alzingre, who told me about this road race in Horice. He made it sound so great, the people, the track, he made it sound fantastic.. and he wasn't wrong ! So in 2012 I entered the 300 zatáček Gustava Havla. And it started from there. Unfortunatly Patrick had a big crash just before Horice and could not race, but there were other French I knew who came also. At Horice in 2012 I met the promoters of some other czech races, and I started looking what there was. In 2012 I was still doing all of the French championship,  so had no time for other czech races, but for 2013 I decided to do just road racing.

You´ve tried three of our tracks already. Which one of them do you like the most?

Ostrava ! From the first time I went around the track on the friday knew this would suit me, lots of hard braking, which I like ! Horice is also beautiful, many fun corners and great people, but so far I have no luck there. In 2012 I had a good start, but on the last lap my bike stopped for a little. It started again and I finshed, but not happy. In 2013 I wanted to do better, but a broken powervalve motor made me loose lots of power, and again not so good. Results. But in 2014 I am ready !

 

How are you generally satisfied with last season (2013)?

Very  much ! I had the chance to discover some great tracks, meet great people and finish with some good results. Ok, it was a strange season as not so many people races 250gp, so I was lucky to finish high, and was also not so lucky with races being cancelled (frohburg in germany due to lack of entries, and Dundrod in Ireland due to very bad weather), but I feel I progressed well in each event. 

 

And what about this year? Where are you going to race? Are you coming in CZ again? Which races did you choose?

2013 was the 1st year of a 2 year plan to race the Manx GP on the Isle of man. So that is my main goal for this year, and I still hope to make it happen. It is very expensive and a long time, so will limit my chances to race other events a bit. But I plan to be back in Czech several times. Horice and Ostrava without question, I look forward to them a lot. But before then I am going to England to race Olivers mount, and after, back to Czech for Staré Maestro, and should I find the money, I would like to just go over the boarder and race Kopčany in Slovakia also. And finish with Frohburg. The only limit to making this happen is money, but this is the life of all racers I think.

 

In which class are you going to race this season? Two-stroke GP again? I saw that you have more machines in garage.

Yes, the garage is getting full, with the motorbike of my girlfriend in there we have 6 bikes. But not all for racing. For 2014 I will continue with the 250 GP with my Honda RS250, this is my love, we have raced together since 2005 ! But I want to also have more chance to race in other classes, and for this I am building an SV650 Suzuki, for Supertwin and I am very excited about this project. I very much like this class, it allows much development of the bikes, and not too expensive. I hope for good results there, but it will be my first season, so we will see.

 

Eric thank you for the interview and good luck for next season.

Thank you, it's always a pleasure, I always enjoy your site, and hope to see you at a track soon!

Milan
comments powered by Disqus
http://www.rstmoto.cz