Články  |  Shop  |  Foto  |  Kalendář 
IRRC startuje o víkendu v Hengelu
Čekání na novou road racingovou sezónu je u konce a kromě začátku domácí sezóny ve Starém Městě začne i mezinárodní šampionát IRRC tradičně v holandském Hengelu. Bude u toho i pět našich zástupců, takže bude komu držet palce.

Závody v Hengelu na začátku května jsou už tradičním začátkem IRRC. Letos má pořadatel opět připravený zajímavý program a po loňské rekonstrukci i nový povrch celého okruhu Varselring, který se nachází mezi městečky Hengelo a Ruurlo. Kdybyste tam jeli tak pozor. Hengela jsou v Holansku dvě a tohle je to menší z nich.

Okruh je dlouhý 4878 metrů a má 16 zatáček. Rekord drží od roku 2015 Holanďan Arie Vos. Hodnota traťového rekordu je 1:46,567.

Program je jako vždy v Hengelu nabitý. Kromě supersportů a superbiků v rámci IRRC pojedou stejné třídy závody i v rámci „domácího“ BeNeCupu. Vloni se na Varsselring vrátily dvoutakty a i letos se představí ve třídách 125 ccm, 250 ccm a 500 ccm. K vidění budou i novodobé a veteránské sajdy, které mají v Beneluxu velkou tradici. Poslední třídou budou velké čtyřtaktní klasiky.

Pořadatel toho stíhá opravdu hodně. V sobotu budou mít všechny třídy dva kvalifikační tréninky. Po páté hodině začnou závody. Na programu je krátký závod na sedm kol nejdříve pro klasiky a pak pro klasické sajdy. Ozdobou programu je pak v sobotu navečer vyřazovací sprint kafáčů na cílové rovince.

V neděli chce pořadatel stihnout hned 14 závodů, což je sešup, o kterém si české závody mohou nechat zdát. Pro nás nejzajímavější budou dvojzávody IRRC na 9 kol, kde pojedou naši.

9:50       IRRC Supersport race1
10:25     IRRC Superbike race1
14:20     IRRC Supersport race2
14:55     IRRC Superbike race2

Je možné, že se někdo z našich představí i v závodech BeNeCup, do kterého se ale většina jezdců IRRC hlásí kvůli tréninkovému času v sobotu. A kdo že jsou ti naši? Letos nás v IRRC reprezentuje pětice jezdců. Největší naděje asi vkládáme do Marka Červeného, který by se měl prát o titul. Bez šancí na pěkný výsledek není ani Kamil Holán, který měl na litru vloni spíš smůlu a v první desítce se stabilně umisťuje i Pavel Tomeček. Zkušeným matadorem IRRC je pak už Aleš Nechvátal, který pojede na Yamaze. Na stroji téže značky pojede letos IRRC superbike poprvé Tomáš Borovka. Všichni výše zmínění pojedou královskou třídu superbike. V supersportech nás bude reprezentovat opět Kamil Holán, který pojede už druhou sezónu obě třídy na ráz, což v neděli vždy znamená čtyři závody krátce po sobě.

A jakou budou mít naši konkurenci?
V litrech je kandidátů na titul hned několik. Markovi bude chtít zatopit Didier Grams a hodně bych vsadil na vloni nejlepšího nováčka – Erno Kostama z Finska. O minimálně první trojku budou bojovat dva borci na Kawasaki. Zkušený matador IRRC Johan Fredriks Hengelo dobře zná a umí. Určitě toho bude chtít využít. Stejný stroj sedlá i mladší Lukas Maurer, který zase musí ubrat pádů, aby tak bodově neztrácel v průběhu sezóny. Černými koni jsou dva ostrované, kteří pojedou v týmu s Markem Červeným. Danny Webb ani Jamie Coward ale Hengelo neznají. Rychlost jim ale určitě neschází.

V šestistovkách je situace ještě zamotanější. Nepojede ani jeden mistr z let 2014 – 2017. Místo je tedy volné a bude o něj usilovat mistr z let 2012 a 2013 Laurent Hoffmann, který koupil motorku od Marka Červeného, takže koní bude dost. Silní budou určitě i vloni celkově druhý Thomas Walther a třetí Pierre Yves Bian. Je tu ovšem i řada nových jmen. Lukas Maurer už v litrech ukázal, že je rychlý a štěstí letos zkusí i v šestistovkách. Kartami může výrazně zamíchat i čtyřnásobný mistr světa endurance Mattieu Lagrive. Z litrů přešel i Juha Kallio a na přírodu se vrací rychlý Francouz Jonathan Goetschy a Ital Luca Gottardi. Prostě o překvapení nebude určitě nouze a Kamil Holán nebude mít obhajobu celkového čtvrtého místa zrovna snadnou.

Milan
comments powered by Disqus
http://www.rstmoto.cz