Články  |  Shop  |  Foto  |  Kalendář 
Pavel Tomeček: IRRC mě baví kvůli přátelskému prostředí
Pavel Tomeček z týmu Orange racing se chystá na svou pátou sezónu v IRRC. Vloni byl ve skvělé konkurenci celkově devátý ve třídě superbike. K tomu přidal dvě bedny v Německém Bremerhavenu a nový osobák v Hořicích. Prostě vydařená sezóna. Co ho čeká letos? Zůstane u osvědčené Kawasaki? Baví ho jet po páté za sebou šampionát IRRC a road racing všeobecně?

Máš za sebou už čtvrtou sezónu v IRRC. Baví tě to ještě?

Když se daří, tak ano. A letos se dařilo.


Letos si ve velmi dobré konkurenci skončil devátý. Jsi s výsledkem spokojený a šlo to ještě nějak posunout?

Spokojený jsem hodně. Na všech tratích jsem oproti předešlé sezoně zlepšil časy a vše fungovalo, teda kromě Imatry, kde jsem havaroval a nepřivezl si žádný body. Jinak jsem měl štěstí a asi bych se na lepší umístění nedostal, jedu na co mám a zbytečně neriskuju.


Na tu Imatru asi nebudeš vzpomínat v dobrém - co se tam stalo?

To je trochu složitější, ale na dost nerovném asfaltu jsem ztratil grip předního kola a skončil v písku a barierách. Moje motorka se od dřevěných bariér odrazila, nešťastně trefila jednoho finského jezdce a pak do mé motorky narazil Nico Muller, kterého náraz katapultoval na trať. Naštěstí to odnesla jen technika a nikdo se vážněji nezranil.


Je naopak nějaký víkend, který jsi si užil nad očekávání?

Byly to dva víkendy. Hořice 300 ZGH, kde jsem si zajel úžasný osobák 2:19 a bojoval s dobrými jezdci. Dále to byl německý Bremerhaven. Tam jsem byl poprvé a skončil dvakrát třetí.


Zkusil jsi tedy i závody v německém Bremerhavenu, které se jely dost možná naposledy. Co to je za podnik? Popiš nám to trochu….

Jak jsem již zmínil, dvakrát bedna se počítá. Jinak to byl zajímavý závod, trať vedla mezi hangáry na zpracování rybích specialit, byla strašně rozbitá, s různými typy asfaltu a dokonce tam byl jeden skok. Celá trať byla lemována balíky slámy, o které se občas škrtalo lokty, takže sláma byla všude. Celkově to byla pomalejší trať kde se jely nízké kvalty a na cílové rovince byl top speed kolem 180 km/h. Dá se říct, že to byl takový motokros, furt bylo třeba být ve stupačkách a nechat pracovat tlumiče. Jinak divácká kulisa byla úžasná, tuším že tam bylo něco kolem dvaceti tisíc diváků.


Láká tě nějaký road racingový závod, nebo okruh, kde si ještě nejel?

Lákal by mne NW200, Ulster GP a možná i další ostrovní podniky. Nicméně se nedá jet úplně všechno.


Do IRRC se vrací Těrlicko a budeme mít jako jediná země dva závody. Jaký na to máš názor? Přeci jen pro tebe byl Schleiz o něco blíž a na Těrlicko asi nemáš jenom dobré vzpomínky.

Já myslím, že super. Jsem nadšený, protože Těrlicko je na litru velice zábavný okruh. Trochu mne mrzí, že jsem loni nejel. V Těrlicku jsem měl velkou nehodu, ale to je už dávno. ;-) Co se týče Schleizu, tak pokud to půjde, rád bych se tam vrátil na závod s agenturou Bikepromotion. Okruh je to totiž úžasný.


Co plánujete v týmu pro letošní sezónu?

Celé IRRC, 300ZGH a dál podle toho, jak bude čas a chuť. Co se týče českých závodů, tak pojedeme s Petrem Košťálem oba. Co se týče IRRC, jedu pouze já a Petr jako má podpora, řidič, mechanik, kuchař a maskot.


Proč právě tyto závody?

IRRC mě baví kvůli jezdecké úrovni, přátelskému prostředí a 6 závodních víkendů je taky fajn. Navíc dva z toho jsou u nás v ČR. Co víc si přát. No a 300 ZGH v Hořicích je povinnost.


Od začátku v IRRC používáš stroje od Kawasaki. Proč? Přeci jen v šampionátu dominují BMW. Měl si možnost vyzkoušet i jinou techniku?

Jezdíval jsem GSXR 1000 K6, Triumph Daytona 675, Yamaha R6 a pak pouze Kawasaki ZX10r předchozí a nyní současný model. O všech motorkách kolují různé fámy. Kawasaki má levnější provoz a vydrží víc než BMW, se říká. Nevím, až BMW vyzkouším řeknu ti víc :-D


Technika zůstane stejná, jako vloni?

Ano stále Kawasaki ZX10r, jen komplet zrepasovaná.


S jakým cílem jdeš do sezóny 2018?

Hlavně se bavit, nezranit se a pokud by se podařila zase top desítka, tak budu náramně spokojený.


Tak ať se vše vydaří a díky za rozhovor.

Díky, měj se a pozdravuj čtenáře Czech Road Racing.


Milan
comments powered by Disqus
http://www.rstmoto.cz