Články  |  Shop  |  Foto  |  Kalendář 
Šampionáty pod Autoklubem ČR v sezóně 2018
To že, máme dva různé garanty šampionátů na přírodních okruzích, už nemusíme asi opakovat. Dnes se pokusíme vysvětlit, jak to v sezóně 2018 bude fungovat pod Autoklubem ČR. Je tu pár změn oproti loňské sezóně. Situace je tradičně trochu složitější, tak snad vám v tom uděláme jasno, ať už jste jezdci, nebo fanoušci.

Mistrovství ČR na přírodních okruzích (MČR)
Na rozdíl od konkurenční organizace CAMS, má Autoklub ČR více úrovní závodění. Toto je nejvyšší z nich. MČR je ale vypsáno jen pro dvě třídy. Je to proto, že ostatní třídy mají vypsané národní mistrovství na motodromech a Autoklub to nechce zdvojovat. Pro něj je silnice jen jedna a road racing pořád není brán, jako samostatný sport, což je velká škoda. Dokud nebude v ČR jedno oficiální velké mistrovství republiky s nějakou slušnou propagací a podporou pro jezdce ze stran národní autority v motorsportu, tak se to moc nemá celé kam posouvat.

Ale zpět k vypsanému MČR, které se pojede jen ve třídách supermono a twin. Není to sice mnoho, ale u twinů by to mohlo být minimálně stejně zajímavé jako vloni. Velkou kaňkou na řekněme sportovnosti celého klání je to, že bodují jen jezdci s českou licencí. To, že se někdo stane mistrem republiky, tedy nemusí znamenat, že byl letos na našich příroďnácích ten nejlepší. Jezdce čeká celkem pět různorodých okruhů a až na ten Hradec je to čistě road racingový šampionát. Vlastně jediný u nás.
5.5 - 6.5.              Slovácký okruh – Staré Město
19.5 – 20.5.         300 Zatáček Gustava Havla Hořice
16.6 – 17.6.         Těrlický okruh
14.7 – 15.7.         Okruh Františka Bartoše Radvanice
15.9 – 16.9.         Motocyklové závody Hradec Králové

Přebor ČR na přírodních okruzích (PČR)
Přebor je taková nižší forma závodění oproti MČR a je vypsán pro zbytek tříd. Pozitivní rozdíl je v tom, že v přeboru bodují i jezdci se zahraniční licencí, takže ty výsledky pak vypadají více věrohodně. To platí hlavně u nejrychlejších tříd.

Vypsán je pro třídy 125 SP, 250 CRR, volná do 600 a volná nad 600. Znovu se pozastavuji nad tím, proč už se dávno nepoužívá označení supersport a superbike, ale to dříve ty třídy zaniknou, než jim začneme říkat tak, jak se jmenují snad všude jinde v Evropě.

Kdybychom kalendář závodů brali po jednotlivých třídách, tak tu budeme ještě zítra. Proto to máme v tabulce. Snad Vám to pomůže k pochopení, co se kde jede. Složitější je to u Hradce Králové, ale to popisujeme níže.


X – třída na tomto podniku nejede
* - zvažuje se

Je to tak, že v Hradci se potká mistrák z road racingu s pohárem a mistrákem z motodromů. Na letišti pojedou svůj poslední závod jezdci tříd 125 SP, 125 GP a Moto3. Zbytek českého mistráku se jede na motodromech a v Trenčíně. Kromě těchto tříd mají vypsaný svůj další a jiný mistrák třídy Supersport 300 (loňská třída Superstock 300), Superstock 600, Supersport, Superstock 1000 a Superbike. Ty pojedou výhradně na motodromech a je zajímavostí, že český mistrák nemá ani jeden závod v ČR. To už je ale jiná pohádka.

A ty pozitivní změny týkající se road racingu? Určitě návrat šestistovek do Radvanic. Závody tam mají za sebou dost ošklivých nehod, ale šestky tam jsou vždy zajímavé. Ano, je to nebezpečná trať, ale to je road racing. Jestli budeme škrtat třídy a tratě kvůli tomu, že se tam něco může stát, tak to vede vždy k nedostupnému motodromu. Pozitivní je i snaha dostat nejrychlejší třídy do Starého Města. To je zase bezpečnější okruh s dobrým povrchem a šestistovky a litry tam případně přitáhnou více diváků a hlavně dobrý závodníků. Fajn je, že i s tratí v Hradci se něco plánuje. Má být delší a rychlejší. To loňské parkoviště mělo k road racingu hodně daleko.

Upřímně jestli z toho celého nejste moc moudří, tak se moc nedivím, Snažil jsem se to nějak přehledně vysvětlit a neříkám, že se mi to povedlo J

Milan
comments powered by Disqus
http://www.rstmoto.cz