Články  |  Shop  |  Foto  |  Kalendář 
Petr Najman vylepšuje twina a vyzkouší šestku
Petra Najmana před loňskou sezónou znal asi jen málo kdo. Kromě pár závodů na veteránu toho moc neodjel, ale sezóna 2017 znamenala zlom v závodnické kariéře. Ve třídě twin dokázal svou první sezónu zakončit čtvrtým místem v Mistrovství ČR a vyhrát závod v Hradci Králové.Hned v první sezóně také dvakrát vyrazil na závody za hranice vlasti a ostudu tam určitě neudělal.

Výsledky Petra Najmana v sezóně 2017:
17. místo - Jarní cena Brna race 1
12. místo - Jarní cena Brna race 2
9. místo - Staré Město
10. místo - 300 ZGH Hořice - nový osobní rekord 2:32,970 (15. nejrychlejší ve třídě)
1. místo - Hradec Králové
8. místo - Těrlicko
4. místo - Ostrava - Radvanice
13. místo - Dymokury
14. místo - Frohburg race 1
13. místo - Frohburg race 2


Kromě twina sedlal Petr Najman i klasika Benelli ve třídě do 250 ccm, kde dokončil sezónu jako druhý celkově.


Ahoj Petře. V road racingu jsi pořád nováčkem a spousta lidí tě určitě ještě nezná. Představ se trochu.
Ahoj zdravím všechny příznivce road racingu, pro ty co mě ještě neznají: jmenuji se Petr Najman a jsem ze severních Čech. Je mi dvaadvacet a na závodech road racingu se pohybuji od roku 2015, ve kterém jsem jel svůj první závod ve Starém Městě. K motocyklům mě přivedl můj otec který mi už v 6 letech koupil první stroj. Poté jsem si dal 10 let přestávku s ježděním a hrál hokej za Bílé Tygry Liberec, ale jak můžete vidět, druhý Hašek se ze mě nestal a láska k motocyklům a radost z ježdění mě přivedla až sem k tomuto rozhovoru.

Proč si začal jezdit právě road racing?
Proč road racing? Protože jsem od malička nic jiného neznal. Bydlím v jedné malé vesnici za Libercem v domě u silnice, která je velmi oblíbená mezi motorkáři. Už od mala mě to táhlo k motocyklům a pokaždé, když už jsem z dáli slyšel burácení motorky, tak jsem všechno zahodil a běžel k silnici podívat se, jak jede. Obzvlášť když jeli okolo Petr Řezníček a Pavel Bouma, kteří se dříve také účastnili mnoha závodů road racingu. To byl pro mě svátek, protože to bylo jako stát u závodní dráhy. Kluci se s tím moc nemazlili. :D A to co rozhodlo o tom, že jsem se “zbláznil” do road racingu, byl rok 2010, kdy mě otec vzal na 300 ZGH. Ta atmosféra a ten adrenalin, jen stát u té trati je něco nepopsatelného, takže bylo rozhodnuto. Dříve jsem jezdil trochu enduro a jezdím ho stále ale srdce mě táhne k silnici.

A proč zrovna třída twin?
Od roku 2015 jsem jezdil na Klasiku Benelli 250 a už mě přestalo bavit jet přes celou republiku na závody a tam v prvním tréninku propálit píst a jet domů. Takže mi začalo vrtat hlavou, kudy by vedla cesta jet i jinou kubaturu. Otázkou bylo kterou - s ohledem na finance a mé zkušenosti. Třída 125 SP vzhledem k tomu, že jsem v tu chvíli měl 103 kg nepřipadala v úvahu a opět by to byl dvoutakt náchylný na naladění. Já chtěl motorku, ke které bych přišel, zapnul klíček a mohl jet. Proto jsem zvolil twiny, které se mi zalíbily ve Frohburgu. Motorku jsem koupil v dubnu 2016 a celý rok jí připravoval. Párkrát jsem se svezl a připravoval na sezónu 2017. Měl jsem trochu strach, že budu jezdit poslední a lidi se mi zpětně smějí, když jim řeknu, že jsem do Hořic jel se strachem, že bych se nemusel ani kvalifikovat.

Jakou používáš techniku a plánuješ na letošek nějaké vylepšení?
První sezonu, jak už jsem zmínil, jsem jel na Kawasaki, která byla v naprosto sériovém provedení, byly na ní jen základní úpravy pro závodění. Do sezóny 2018 jsem zůstal věrný twinu Kawasaki. Měl by být už konkurence schopný na rychlých tratích. Na těch technických se dalo jet vepředu i na sérii. Možná se na pár závodech ukážu na 600 Suzuki, na které jsem sbíral zkušenosti vloni na dromu na malém road racingovém závodě v Německu.

Předpokládám, že nejlepší víkend pro tebe byl vítězný Hradec. Pletu se?
Nepleteš se. Byl to pro mě zavodní víkend snů a ještě teď tomu nevěřím. I Hořice byly pro mě skvělé, protože umístit se v takové konkurenci v Top 10, bylo naprosto nečekané. Ale tomu pocitu stát na bedně se to nevyrovná.

Čekal si vítězství v první sezóně?
Určitě ne! Kdyby mi tohle někdo řekl před sezonou, tak bych se mu vysmál.

Vloni si jel i jeden závod v Německu, o kterém u nás moc lidí neví. O co jde, jaká tam je trať, konkurence a tak?
Ano jel jsem tam už potřetí a rád se tam vracím. Je to závod pouhých 12 km od českých hranic ve městě Jonsdorf. Trať je dlouhá necelých 6 km a je velmi rychlá s krasnými technickými pasážemi. Je to závod bez licencí a jezdí se na pravidelnost. Každý rok mají 500 přihlášek závodníků a kapacitu mají pouze 250 míst. O takovém zájmu jezdců si některé podniky u nás mohou nechat jen zdát. Proto se k přihláškám posílají fotografie motocyklů a organizátoři si jezdce vybírají. Jelikož je ale v organizačním týmu pan Martínek z Čech, tak s přihlášením našich jezdců není problém. Závod je zaměřen na klasiky a auta, ale aby organizátoři zpestřili závody, udělali kategorii Open, do které se mohou přihlásit všechny moderní motorky od 125 SP až po 1000 SBK. V této kategorii je už konkurence velmi zajímavá, když vezmeme v potaz, že předminulý rok v ní startoval Marek Červený na BMW a letos Petr Košťál. Zde je odkaz na stránky podniku a pokud by někdo měl zájem se těchto závodů zúčastnit, tak ať mě kontaktuje na Facebooku nebo osobně na závodech. Rád mu vše vysvětlím a pomůžu.

Co plánuješ pro letošní sezónu?
V letošní sezoně budu startovat za staronový tým, který se dříve jmenoval Road Racing Liberec, ale na letošní sezonu se tým přejmenoval na NCR (North Czech Riders). Pojedu v kategorii twin a do 600 ccm. S twinem chci jet kompletní MČR a některé zahraniční podniky v rámci Belgian Twin Trophy. S 600 se ještě uvidí. Vyzkouším jí na Jarní ceně Brna a poté to bude na sponzorovi a rodině, kam mě s ní pustí. Přeci jenom je to úplně něco jiného něž twin.

Jaké budeš mít letos největší konkurenty?
Těžko říct, každý rok se objeví někdo nový. Spousta lidí vylepšuje své motocykly a to může dost zamíchat konkurencí. Myslím si, že bude opět hodně silný Marek Stibor a Honza Markalous také rok od roku zrychluje. No a je tu spousta dalších, takže uvidíme na prvních závodech.

Kam se těšíš na závody nejvíc?
Vím že to není moc originální odpověď, ale asi jako všichni se nejvíc těším do Hořic na 300 ZGH. Těším se ale i na IRRC s Tourist Trophy v Hořicích, protože mám na Tourist Trophy přislíbené Yamahy jak 250 tak i 350. Navíc je ve hvězdách jak se mi povede na 600. Ale těším se na všechny závody. Miluju tu atmosféru, ty lidi a vše co k tomu patří.

Díky za rozhovor a ať se letos daří.
Já děkuju. Doufám, že bude letošní sezona minimálně tak úspěšná jako ta loňská.


Milan
comments powered by Disqus
http://www.rstmoto.cz