
Situace mezi superbiky je o hodně jiná, než v případě
supersportů. Dominuje tu jeden jezdec, ale další pozice jsou poměrně vyrovnané
a třeba bitva o třetí místo celkově je po polovině sezóny ještě hodně otevřená.
Naši jezdci se letos nepohybují zrovna moc vepředu, ale je to hlavně tím, že
nejezdí všechny závody. Stabilní výkony letos předvádí hlavně Petr Bičiště.
1. Vincent Lonbois
(BEL) – 150 bodů
To že je Vincent skvělý závodník jsme věděli už vloni. Poslední dva závody IRRC
ale vynechal, aby dal přednost domácímu šampionátu. Letos ale jede IRRC celé a
byť bude v Hořicích poprvé, je to kandidát na minimálně pódiové umístění.
Letos zatím všechny závody vyhrál, a i kdyby v Hořicích pár bodů na
konkurenty ztratil, bude mít stále slušný náskok. Nevím, co od Vincenta
v Hořicích čekat, ale můj typ je, že 2:20 prolomí už v sobotu.
2. Sebastien Le
Grelle (BEL) – 130 bodů
Sebastien vloni v Hořicích zajel hned ve svém prvním závodě na této
těžké trati čas 2:17,153. Tím prolomil rekord Michaela
Pearsona a stal se nejrychlejším nováčkem historie. Letos jede opět skvěle, ale
kousek na týmového kolegu Vincenta vždycky chyběl. Na druhou stanu
v Hořicích bude mít výhodu, že trať už trochu zná. Pokud budou podmínky,
tak se jeho osobák dle mého názoru ještě o něco posune.
3. Didier Grams (GER)
– 80 bodů
Didi už zdaleka tak nedominuje IRRC jako dříve. Na první dva jezdce ani letos
prostě nestačí a celkem pohodlnou situaci na třetím místě si zkomplikoval
v Chimay, kde měl lehký pád v posledním závodě a soupeři za ním se na
něj dost dotáhli. Německý závodník je ale aktuálním držitelem traťového rekordu
v Hořicích, který má od května hodnotu 2:15,759.
Takže tu máme třetího kandidáta na přední příčky.
4. Johan Fredriks
(NED) – 75 bodů
Johan byl vloni druhý celkově a bude mít hodně těžké to zopakovat. Letos
přestoupil z BMW na Kawasaki a tento přestup si chválí. Vždy vynikal
stabilními výkony a to je jeho velká výhoda. Hořice asi nebudou trať, kde by
svou pozici zlepšil, ale soupeři mohou chybovat a Johan, který vloni zajel
nejrychlejší kolo za 2:18,371, nebude určitě nikde vzadu. O
vítězství asi nepojede, ale jestli mu to sedne, tak si třeba na bednu
v neděli vyleze.
5. Thomas Wendel
(GER) – 54 bodů
Thomas, který se dříve jmenoval Kreutz, Hořice umí. Na Bednu to asi nebude, ale
o první pětku dle mého bojovat bude. Šílené je, že Thomas jede obě třídy jako
stálý jezdce, takže stejně jako Kamil Holán má před sebou velmi náročný víkend.
6. Jochem Van Den
Hoek (NED) – 53 bodů
Jochem sezónu rozjel velmi dobře, ale v Chimay mu to úplně nevyšlo a
přišel prakticky o možnost bojovat o třetí místo celkově. Teoretická naděje tu
sice je, ale reálně to moc pravděpodobné není. Na Hořice si za poslední dva
roky celkem zvyknul. Ne že bych ho tipoval na pódiové umístění, ale i on by
mohl první pětku potrápit. Jeho osobní rekord 2:18,992
je devátý nejrychlejší ve třídě superbike v historii hořického závodění.
7. Petr Bičiště (CZE)
– 52 bodů
Kimura je letos zatím z našich jezdců nejvýše v průběžném pořadí.
Jezdí stabilně, bodoval ve všech závodech a je zaslouženě sedmý.
V Hořicích v květnu dokázal, že i s ním už se musí jasně počítat
v boji minimálně o pódiové příčky. Na vítěze bych ho netipoval, ale je to
další jezdec, který bude vpředu tvrdit muziku. Vždyť je to také držitel
čtvrtého nejrychlejšího času historie hořického okruhu.
11. Kamil Holán (CZE)
– 24 bodů
Kamil nezažívá zrovna nejlepší sezónu co se IRRC týče. Jeden závodní víkendu
musel vynechat a jeden závod v Chimay po technických problémech nedojel.
V Hořicích to ale může zlomit, byť je jasné, že první čtyřka je hodně
daleko a na sedmého už také celkem ztrácí. Vloni při IRRC zajel rekord, který
zatím překonal jen Didier Grams, a jestli Kamilovi vydrží technika a víkend mu
celkově sedne, tak je to jasný kandidát na první místo. V květnu se mu to
v litrech moc nepovedlo, ale pořád je to náš nejrychlejší superbike, byť
mu Petr Bičiště už trochu dýchá na záda a v Těrlicku a v Chimay ho
porazil.
15. Aleš Nechvátal
(CZE) – 16 bodů
Alda musel úvod sezóny vynechat a první závod jel až v Chimay. Tam se mu
ale celkem dařilo a zisk 16 bodů za jeden víkend není vůbec špatný. Před
Hořicemi Alda mění BMW za novou Yamahu R1, takže je velkou neznámou, co
předvede. První rok, kdy se jelo IRRC v Hořicích oba závody vyhrál na ne zrovna
nejnadupanější motorce a sám Alda říká, že Yamaha mu teď sedí. Umí jet těsně
nad 2:18 a i on by se mohl v neděli postavit na bednu.
16. Pavel Tomeček
(CZE) – 13 bodů
Tomís nemá zrovna ideální sezónu. Úvodní Hengelo se mu povedlo. V Oss ale
spadnul a nebodoval. V Chimay se povedl první závod. V tom druhém ale
odešla spojka a opět to bylo bez bodů. Jestli si někde může jihočeský jezdec
polepšit, tak právě tento víkend v Hořicích. Určitě s osobákem na
2:20 nepatří k favoritům na přední příčky, ale jemu by bodově hodně
pomohlo jakékoliv umístění v první desítce, za které v této
konkurenci bude určitě rád.
Wild card – Marek
Červený
Jediný z jezdců na divokou kartu, který může prakticky zasáhnout do bojů o
přední příčky je Marek Červený. Je to rekordman okruhu na šestistovce a
uvidíme, jestli stejné časy dokáže zajet i na litru. Pokud ano, tak tu máme
dalšího kandidáta na vítězství.
Jak asi vidíte – tohle bude nejnabitější závod minimálně za
posledních 10 let. Dle mého tu máme minimálně 5 kandidátů na první místo a
dejme tomu 8 na bednu. A kdy bylo tohle naposledy? Nejezdím do Hořic tak
dlouho, abych to dokázal posoudit. Je jasné, že tento víkend bude pod 2:20
jezdit hodně jezdců a dá se očekávat hodně vyrovnaná sobotní kvalifikace.
Hodně se mluví o rekordu. Vloni ho posunul skvělým výkonem
Kamil Holán a Sebastien Le Grelle nejel o moc pomaleji. V květnu ho hodně
posunul Didier Grams. Skvělý čas si připsal i Petr Bičiště. V zákulisí IRRC
se hodně mluví o dvojici z belgického týmu Hergpigny motors. Sebastien Le
Grelle už trať zná a mohl by svých 2:17,153
vylepšit. Vincent Lonbois má letos nepochybně větší formu, ale zase bude
v Hořicích poprvé. K rekordu jsou potřeba opravdu dobré podmínky, ale
jestli padne nebo ne, není zase tak podstatné. Čekají nás vyrovnané závody a já
se na ně upřímně těším!