



Než se pustíme do představení jezdců, kteří letos divokou kartu mají, tak si vysvětlíme, jak to funguje. IRRC má stálé jezdce, kteří mají logicky přednost. Pokud se ale uvolní místo a jiný jezdec zaplatí 250e startovné, může jet závod IRRC bez nároku na body. To mimo jiné znamená, že jezdec, který bude třeba dvanáctý, může brát body za desáté místo, když před ním budou jezdci na divokou kartu.
Tu letos dostalo o něco méně jezdců, než vloni a nejsou zde taková jména, jako v minulosti. Je to ale hlavně tím, že IRRC je plné a volných míst je málo. Částečně také platí, že kdo na kontinentu road racing umí, tak už IRRC jezdí. Výjimkou je třeba Horst Saiger, nebo náš Michal Dokoupil.
I tak budou jezdci na divokou kartu zajímavým doplněním jinak vyrovnaného jezdeckého pole. Jsem rád, že si třeba naši můžou zazávodit s lepšími jezdci na domácím okruhu. Nejsem ale rád, že to někdo pak prezentuje tak, že jezdí IRRC v první desítce, když to dokáže jen na domácím okruhu. Ono „u nich“ by to bylo sakra jinak. Zeptejte se našich stálých jezdců, kteří to jedou už 3 roky, jaké to bylo poprvé v Hengelu, nebo v Chimay. Tím nemyslím nikoho konkrétního, ale občas se tahle úvaha prostě objeví.
Supersport
#15
Jorg Liebmann (GER)
Německý závodník, který
už v Hořicích dvakrát závodil. Úplný nováček to není,
ale do bojů v první desítce pravděpodobně nezasáhne. Jeho
maximum je zatím 2:31 a to dnes v šestistovkách v Hořicích
na nějaké velké úspěchy není. Na druhou stranu, ostudu asi
neudělá.
#96 Richard Sedlák (CZE)
Ričiho
u nás známe asi všichni. Patří v domácí širší špičce
třídy a i při závodě IRRC by mohl pomýšlet na TOP 5. Jeho
osobák je nad 2:20 a obávám se, že letos bude na bednu potřeba
tuto hranici prolomit.
#444 Jan Nehasil
(CZE)
Road racing nejezdí dlouho, ale IRRC
pojede na divokou kartu už podruhé. V květnu byl při závodě
300 ZGH na 16. místě.
#453 Miroslav
Sloboda (SVK)
Miro zvaný Laki se za poslední tři roky na
přírodě vypracoval v závodníka, který je na některých
závodech schopný jet o bednu. V Hořicích to tak možná
úplně nebude, ale o první desítku by bojovat určitě měl.
V květnu byl osmý, ale závod se mu vzhledem k pátému
místu na startu příliš nevydařil. Vloni při IRRC byl dvanáctý
a čtrnáctý.
#27
Jirka Petrla (CZE)
Jirka už jezdí přírodňáky naopak
celkem dlouho a vloni při IRRC byl jednou desátý a jednou osmý.
Jestli to v letošní konkurenci dopadne stejně, tak to bude
dobré. Osobní rekord má 2:24,5 a to by mohlo na první desítku
stačit. Je zatím na čekací listině, ale vzhledem k praxi
v IRRC je velmi pravděpodobné, že do závodů nastoupí.
#74 Kamil Holán (CZE)
Kamila
asi moc představovat nemusíme. V silnější třídě superbike je
stálým účastníkem a na šestce letos mimo jiné jel podruhé i
slavnou TT na ostrově Man. V Hořicích si v květnu zajel na této
motorce osobák za 2:18:758. Kamil je taktéž na čekačce, ale do
Hořic motorku bere a počítá se startem. Jestli to dopadne, tak ho čekají 4 tréninky v sobotu a 4 závody po deseti kolech v neděli.
#70 Karel
Brandtner (CZE)
Karel zvaný Chupaa už jezdí
domácí road racing poměrně dlouho a Hořice dobře zná. Letos v
květnu závod nedokončil, ale vloni byl při IRRC jednou sedmý a
jednou šestý a obhájit to nebude letos vůbec snadné. I Karel je
na čekací listině, ale myslím si, že se do závodu nakonec
vejde.
Superbike
#11
Josef Lukšík (CZE)
Pepovi říkáme v depu
Ermo, podle slavného plochodrážního závodníka Sama Ermolenka a
není to rozhodně žádný začátečník. Vloni patřil mezi stálé
jezdce šampionátu, ale letos se rozhodl jet jen domácí závody.
Jeho osobák je v Hořicích 2:23 a v květnu byl desátý.
Do první desítky by mohl nakouknout i tentokrát.
#40 Stefan Holz
(GER)
Stefan je stálicí road racingu na kontinentu už
minimálně 20 let. V Hořicích zajel v minulosti i
několik pódiových umístění. Teď už asi není úplným
favoritem, také už mu není třicet, ale pořád umí a k posledním
rozhodně patřit nebude. Můj odhad je, že se bude pohybovat na
začátku druhé desítky, když vše dobře půjde.
#67 Tomáš
Mysliveček (CZE)
Myslivec Hořice zná jak své boty. Ještě
aby ne, když bydlí kousek. Divokou kartu na IRRC nemá poprvé a
vloni jí přetavil v jedno dvanácté a jedno desáté místo.
Hádám, že při letošní konkurenci by za zopakování tohoto
výsledku byl rád.
#75 Jan
Mysliveček (CZE)
Brácha Tomáše si zajel
v květnu čas 2:28, byl čtrnáctý a při IRRC bude mít asi
těžké tuto pozici zopakovat. Pojede klasicky na Ducati.
#79 Timo
Schonhals (GER)
Tima u nás ještě moc neznáme,
ale v květnu se ukázal v Hořicích a při první účasti
není šestnácté místo a čas 2:29 k zahození.
#96 Sebastian
Witt (AUT)
Letos dojel květnový závod na dvacátém místě.
#280 Denny
Rahmig (GER)
Denny už jel při IRRC vloni a po kvalifikaci,
kde najel jen dvanáct kol, nenastoupil ani do jednoho závodu. Letos
zkusil i Těrlicko, kde dojel kvalifikaci třetí od konce a do
závodu nenastoupil.
#5 Robert
Heitzinger (AUT)
Robert z Rakouska se do road racingu
poslední dobou víc pustil. V květnu zkusil Hořice a bylo
z toho devatenácté místo. V Těrlicku byl při první
účasti letos čtrnáctý. Asi to není kandidát na první desítku,
ale brzdit to taky nebude.
#145 Marek
Červený (CZE)
Mára je přihlášený i do
litrů s BMW. Je ale na čekací listině a není jisté, jestli
si bude chtít motat hlavu při boji o obhajobu titulu v IRRC
ještě v litrech. Jestli nastoupí, tak je to kandidát na
pódium, možná i na první místo.
#28
David Schaberreiter (AUT)
Moc se mi toho nají nepodařilo,
ale z motodromů by zkušenosti mít měl. Z přírody to
bude asi horší. Jet by měl na Hondě. Každopádně je na třetím
místě čekací listiny, takže uvidíme, jestli bude startovat.