




Jaké to vlastně budou závody? Česká TT + IRRC jak se to
vlastně oficiálně jmenuje je taková fúze veteránského závodění
s mezinárodním road racingovým šampionátem. Kdo není úplně milovník zkratek,
tak zde je krátké vysvětlení.
TT jako Tourist Trophy je závod klasiků normálně na
rychlost, který má jistý předobraz v slavné TT na ostrově Man.
IRRC je International Road Racing Championship. Takže prosím vás
žádné mistrovství Evropy. Já vím, že to zní lépe, ale prostě to tak není.
Určitě to budu nucen poslouchat celý víkend jak od diváků, tak, bohužel, i od
komentátorů, ale co naplat, tímto jsem si postěžoval a víc pro to asi nemohu
udělat.
IRRC se jezdí ve třídách supersport, což je u nás „Volná do
600 ccm“, ale všude jinde to je prostě supersport, stejně jako superbike, což
je u nás „Volná nad 600 ccm“.
Klasici budou závodit ve všech třídách, tedy 175, 250, 350,
500 a 750. Víc jich naštěstí není a tak se to celé do víkendu vejde. Ozdobou
bude závod sidecarů, který se ale jede na pravidelnost.
Program
Pátek
V pátek to bude takové závodnicky kulturní. Před budovou muzea se od 14:00
seřadí spousta závodníků a krom jejich podpisů můžete zkouknout historické
plakáty, dobové filmové záběry a další vychytávky pro labužníky historie.
Sobota
Sobota je vyhrazena kvalifikacím. Všechny třídy jedou dvě a klasici mají
k dispozici dvakrát 20 minut a jezdci IRRC dokonce dvakrát 30 minut, za
což dávám pořadateli palec nahoru. Začíná se v půl deváté a trať bude
uzavřená o půl hodiny dříve, tak buďte na místech.
08:30 — 08:50
I. měřený trénink Klasik 175 +
250 ccm
09:10 — 09:40
I. měřený trénink IRRC SSP
10:00 — 10:20 20
I. měřený trénink Klasik 350
10:40 — 11:00
I. měřený trénink Klasik 500 +
750 ccm
11:20 — 11:50
I. měřený trénink IRRC SBK
12:10 — 12:30
I. měřený trénink SIDE
12:35 — 13:00
Přestávka
13:00 — 13:20
II. měřený trénink Klasik 175 +
250 ccm
13:40 — 14:10
II. měřený trénink IRRC SSP
14:30 — 14:50
II. měřený trénink Klasik 350
15:10 — 15:30
II. měřený trénink Klasik 500 +
750 ccm
15:50 — 16:20
II. měřený trénink IRRC SBK
16:40 — 17:00
II. měřený trénink SIDE
Neděle
Ta už bude čistě závodní a začíná se hned ráno závodem šestistovek, takže kdo
chcete vidět ty skoro nejrychlejší, bude si muset přivstat. Obě třídy IRRC
jedou dva závody a klasici vždy jeden.
Trať. Zahř. kolo Start kola Třída
09:00 09:10 09:15 10 IRRC
SSP
10:00 10:10 10:15 7 Klasik
175+250 ccm
11:00 11:10 11:15 10 IRRC
SBK
12:00 12:10 12:15 7 Klasik
350 ccm
12:45 13:15 Přestávka
13:15 13:25 13:30 10 IRRC
SSP
14:15 14:25 14:30 7 Klasik
500+750 ccm
15:15 15:25 15:30 10 IRRC
SBK
16:15 16:25 16:30 6 SIDE
Startovní listiny jsou pěkně
plné. O těch na IRRC Vás budeme tento týden podrobně informovat, ale i ty u
klasiků vypadají hodně slušně. Kde jinde se u nás taky chcete svézt na klasiku,
když ne v Hořicích Stejný názor má evidentně spousta zahraničních jezdců,
kteří normálně na naše závody v těchto třídách prakticky nejezdí.
Vstupné
O peníze snad až tak nepůjde a berme na vědomí, že bez vstupného nebudou
závody. Proto prosím neváhejte zaplatit těch 450 Kč za celo-víkendovou zábavu. Pokud
nechcete do paddocku, tak Vám na celý víkend k trati stačí 250 Kč a to je proti
jiným podnikům IRRC lidovka.
V depu budete moct nakoupit i upomínkové předměty k závodu včetně triček, se kterými jsme AMK Hořice trochu pomohli. Kromě nich tam budou i naše trika, která máme normálně v eshopu.