Články  |  Foto  |  Kalendář 
Závod IRRC a Česká TT v Hořicích tento víkend
Do Hořic už potřetí míří nejprestižnější road racingové závodění na kontinentu a program bude pro diváky zajímavý už od pátku. Hořice si totiž v pátek připomenou závodní historii, v sobotu se jezdci pustí do kvalifikací a v neděli do závodů.

Jaké to vlastně budou závody? Česká TT + IRRC jak se to vlastně oficiálně jmenuje je taková fúze veteránského závodění s mezinárodním road racingovým šampionátem. Kdo není úplně milovník zkratek, tak zde je krátké vysvětlení.

TT jako Tourist Trophy je závod klasiků normálně na rychlost, který má jistý předobraz v slavné TT na ostrově Man.

IRRC je International Road Racing Championship. Takže prosím vás žádné mistrovství Evropy. Já vím, že to zní lépe, ale prostě to tak není. Určitě to budu nucen poslouchat celý víkend jak od diváků, tak, bohužel, i od komentátorů, ale co naplat, tímto jsem si postěžoval a víc pro to asi nemohu udělat.

IRRC se jezdí ve třídách supersport, což je u nás „Volná do 600 ccm“, ale všude jinde to je prostě supersport, stejně jako superbike, což je u nás „Volná nad 600 ccm“.

Klasici budou závodit ve všech třídách, tedy 175, 250, 350, 500 a 750. Víc jich naštěstí není a tak se to celé do víkendu vejde. Ozdobou bude závod sidecarů, který se ale jede na pravidelnost.

Program

Pátek
V pátek to bude takové závodnicky kulturní. Před budovou muzea se od 14:00 seřadí spousta závodníků a krom jejich podpisů můžete zkouknout historické plakáty, dobové filmové záběry a další vychytávky pro labužníky historie.

Sobota
Sobota je vyhrazena kvalifikacím. Všechny třídy jedou dvě a klasici mají k dispozici dvakrát 20 minut a jezdci IRRC dokonce dvakrát 30 minut, za což dávám pořadateli palec nahoru. Začíná se v půl deváté a trať bude uzavřená o půl hodiny dříve, tak buďte na místech.

08:30 — 08:50  
I. měřený trénink            Klasik 175 + 250 ccm

09:10 — 09:40
I. měřený trénink            IRRC SSP

10:00 — 10:20   20
I. měřený trénink            Klasik 350

10:40 — 11:00
I. měřený trénink            Klasik 500 + 750 ccm

11:20 — 11:50
I. měřený trénink            IRRC SBK

12:10 — 12:30
I. měřený trénink            SIDE

12:35 — 13:00
Přestávka          

13:00 — 13:20
II. měřený trénink          Klasik 175 + 250 ccm

13:40 — 14:10
II. měřený trénink          IRRC SSP

14:30 — 14:50
II. měřený trénink          Klasik 350

15:10 — 15:30
II. měřený trénink          Klasik 500 + 750 ccm

15:50 — 16:20
II. měřený trénink          IRRC SBK

16:40 — 17:00
II. měřený trénink          SIDE

Neděle
Ta už bude čistě závodní a začíná se hned ráno závodem šestistovek, takže kdo chcete vidět ty skoro nejrychlejší, bude si muset přivstat. Obě třídy IRRC jedou dva závody a klasici vždy jeden.

Trať.      Zahř. kolo           Start      kola     Třída

09:00     09:10                     09:15     10     IRRC SSP

10:00     10:10                     10:15     7       Klasik 175+250 ccm

11:00     11:10                     11:15     10      IRRC SBK

12:00     12:10                     12:15     7       Klasik 350 ccm

12:45     13:15                     Přestávka

13:15     13:25                     13:30     10      IRRC SSP

14:15     14:25                     14:30     7        Klasik 500+750 ccm

15:15     15:25                     15:30     10      IRRC SBK

16:15     16:25                     16:30     6        SIDE

Startovní listiny jsou pěkně plné. O těch na IRRC Vás budeme tento týden podrobně informovat, ale i ty u klasiků vypadají hodně slušně. Kde jinde se u nás taky chcete svézt na klasiku, když ne v Hořicích Stejný názor má evidentně spousta zahraničních jezdců, kteří normálně na naše závody v těchto třídách prakticky nejezdí.

Vstupné
O peníze snad až tak nepůjde a berme na vědomí, že bez vstupného nebudou závody. Proto prosím neváhejte zaplatit těch 450 Kč za celo-víkendovou zábavu. Pokud nechcete do paddocku, tak Vám na celý víkend k trati stačí 250 Kč a to je proti jiným podnikům IRRC lidovka.

V depu budete moct nakoupit i upomínkové předměty k závodu včetně triček, se kterými jsme AMK Hořice trochu pomohli. Kromě nich tam budou i naše trika, která máme normálně v eshopu.

Milan
comments powered by Disqus
http://www.rstmoto.cz