Články  |  Shop  |  Foto  |  Kalendář
Deník z IoM TT 2016 – Pondělí 30. května
Další tréninkový den nás přivítal opět skvělým počasím, byť docela foukalo. Večer měli poprvé vyrazit litry, takže jsem byl plný očekávání. Přeci jen se měl ukázal Kamil na BMW a tady na ostrově se všichni u trati těšili na dvoutaktní Suter a na Hondu RCV.

Trénink se jel tradičně večer a syn našeho pana domácího Sam mě bere do hor k Brandywell cottage. Nejdřív jsem dost váhal protože v tom větru šermovat třístovkou sklem neslibovalo zrovna ostré snímky, ale dal jsem na jeho radu, že se vítr uklidní a jel jsem. No měl pravdu. Trénink pro nás ale nezačal nejlépe. Hned v první kole kolem nás neprojel Kamil Holán a navíc v našem sektoru byla vyvěšena žlutá vlajka a hned po ní se objevila helikoptéra. Co vám budu povídat – popřemýšlíte o tom kdo, proč, jestli to není Kamil....

Nakonec to ale naštěstí bylo jinak. Kamil stál se závadou na BMW celý trénink kousek za startem a jezdec, který to zahodil z hor do údolí kousek za námi byl v pořádku.

Na místě kde jsem fotil se prý nepadá, ale stejně si musíte zvyknout, že stojí na tak nebezpečném místě, že u nás by vás tam nikdo nepustil. Dávat pozor s tím, že "pak utečete" nemá smysl. Jezdci jedou možná kolem 200 zatáčku a v případě průšvihu neuděláte nic.

Nakonec jsem si ale trénink celkem užil. Slyšet řvoucí motory jak táhnou jezdce na nejvyšší místo trati je úžasný. Slyšíte je několik kilometrů a už podle zvuku poznáte, že se řítí někdo rychlý.

Jak to tak bývá, tak mi utekli ti jezdci, které jsem chtěl nejvíce fotit. Kamil, dvoutaktní Suter a Anstey na RCV. To tady tak ale chodí. Moc pokusů na dobrou fotku nemáte.

Ale teď něco k výsledkům. Úplně nejrychlejší kolo zajel Ian Hutchinson. Hned v první tréninku byl těsně za průměrem 130 mph a jeho čas 17.25 je famózní. Nedaleko za ním zaostal Michael Dunlop a rekorman John McGuinness. Moc nechápu, jak někdo může třeba ve třetím kole tento rok jet tak rychle, těch nepochopitelných věcí tu je víc.

Na superstocku byl nejrychlejší Dean Harrison s časem 17:40. Mezi supersporty zajel nejrychlejší kolo také Dean, ale čas 18:11 není to nejrychlejší co tu asi uvidíme. Na šestce nakroužil v krátkém tréninku parádní 4 kola i Michal Dokoupil a zajel slušný osmý čas 18:52. Indi ale umí víc a taky si myslím, že bude čas ještě posouvat. Ono ty výsledky musíte brát s rezervou, protože jezdci jezdí na několika motorkách a to že je třeba Indi osmý zdaleka neznamená, že by byl osmý celkově. Prostě se ukáže v závodě. Časy se v průběhu týdne budou ještě dost posouvat a pořadí měnit. Všichni teď hlavně zkoušejí techniku a včera to byla hlavně první možnost pro třídy superbike a superstock.

Po tréninku motorech dostali prostor ještě sajdy. To už byla celkem tma a jezdcům jsem to opravdu nezáviděl. V horách byla dost zima a po pár fotkách to balíme a jedeme pryč, takže jsme se se Samem vrátili horskou silnicí zpět do vesnice a při tom západu slunce to byla až kýčovitá romantika. Troubením jsme rozháněli ovce na pastvě (doufal jsem, že aspoň jednu trefíme k večeři) a když vidíte Skotsko i Irsko najednou z hor na Isle of Man, tak vám dojdou slova, jako teď mě.

Dnes nás čekají delší tréninky. Doufám, že to u Kamila dají kluci dohromady a budeme to večer zase moct sledovat.