125 SP
Třída tradičně nabitá a počet přihlášek značně převyšuje počet míst na startu.
Nechybí kompletní česká špička doplněná o pár zahraničních jezdců. Od
produkčních 125 si nemůžeme přát více. Mezi favority určitě patří Radek Lamich, který už v Hořicích vyhrál
pětkrát. Rychlí budou určitě otec a syn Sedlové, Petr Kolář a překvapit by
mohli i domácí Marek Zima, který zná trať jako své boty a dvakrát na ní už zvítězil
a mladý Lukáš Fikker.
250 CRR
Produkční 250 se plynule sloučily s těmi ostrými specifikace GP a i tak se
jich přihlásilo na hořické poměry velmi málo. Jestli bude nevyzpytatelná technika
sloužit, tak je jasným favoritem Wolfgang
Schuster z Německa.
125 GP
Ani opravdu závodních 125 se nepřihlásilo mnoho, ale na druhou stranu se
alespoň z toho počtu sejde dost jezdců. Na kulaté desáté vítězství zaútočí
domácí matador Olda Podlipný, který
ale poslední roky není tím nejlepším v této třídě. Silně konkurovat mu
bude hlavně Patrik Kolář a Michal
Savinkov. O bednu se bude určitě prát i Steffen Gramer a Christopher Eder.
Twin
Mezi dvouválci nastává zajímavá situace. Před pár lety okrajová třída má
najednou tolik přihlášek, že si několik jezdců po kvalifikaci tak nějak vytáhne
černého Petra a na start se nevejde. Favorit je jasný - Michal Dokoupil. Na druhou stranu mu vloni zdatně konkuroval Tuukka Korhonen a loňský vítěz Zbyněk Soukup. Na startovce jsou i
letos, stejně jako Vladimír Šnajdr nebo vloni čtvrtý Marek Němeček. Skvěle to
letos jede i Danu Vysloužilovi a ze zahraničních jezdců by mohl do boje o bednu
zasáhnout Niklas Pfeiffer. Černým koněm závodu bude belgický Joel Smolders, který na domácích
závodech patří ke špičce, ale srovnání s tou naší a hlavně to, jak si
povede na těžké hořické trati je s otazníkem.
Supermono
I jednoválců se přihlásilo celkem dost a jasným favoritem je Libor Kamenický, který už má na kontě
tři vítězství v této třídě. Ohrozit by ho mohl Nico Kehrer nebo Daniel
Zornweg. O bednu se bude určitě prát Karel Kalina a Vítězslav Hatan. Rychlý je
i Shaun Anderson, který má zkušenosti z takto těžkých tratí, ale v Hořicích
nikdy nejel. Otázka také je, na jak dobře připravené technice pojede. Výhodu by
také mohl mít Christopher Eder, který sice jede na motorce třetinového objemu,
ale lehká a obratná Moto 3 by mohla být v Hořicích velkou výhodou.
Supersport
Šestistovek se přihlásilo hodně, ale těch opravdu špičkových jezdců se nesešlo
mnoho. Silný bude hlavně střed pole. Ve startovní listině není nikdo, kdo za
ideálních okolností může Marka Červeného
ohrozit. Chybí tam zatím i Michal Dokoupil, který pojede jen twiny, ale snad je
to jen chyba. Přijít o tento souboj by byla škoda. O bednu by mohl jet Kamil Holán, Jochen Rotter. Na bednu se
ale může postavit klidně dalších 10 jezdců, protože krom těchto tří jezdců tato
třída mnoho favoritů nemá. Po bedně může pokukovat Richard Sedlák, Michal
Vecko, Jiří Petrla, Daryl Doerlich, nebo Wolfgang Schuster. To jsou ale jezdci,
kteří ještě vloni uzavírali první desítku. Takto slabě obsazený závod šestistovek
v Hořicích dlouho nejel. Doba, kdy se na čele tahal Brož, Vostárek,
Pearson, Gottardi a další je zdá se pryč, ale třeba je to jen zdání.
Superbike
Mezi litry je to o něco lepší, byť jsme také už viděli lépe obsazené závody. Na
startu uvidíme rekordmana Kamila Holána.
Představí se i druhý nejrychlejší nováček historie okruhu Didier Grams z Německa. Na startovní listině nechybí ani Aleš Nechvátal, ale ten je zraněný a
jeho start nebo případná výkonnost je trochu ve hvězdách. Na šestce bude své
soupeře na litrech zlobit Marek Červený,
ale nevíme, jestli to nebude spíš brát jako trénink a jestli do závodu v neděli
nastoupí. Dále tu máme celou řadu jezdců, kteří sice nebudou bojovat možná o
první místo, ale na bednu by to letos mohlo vyjít. Patří mezi ně třeba Pavel
Tomeček, Matti Seidel z Německa, Petr Bičiště, který je letos obzvlášť
rozježděný a Shaun Anderson, což je
skvělý road racer, ale handicapovat ho bude nulová zkušenost s tratí a také
to, že pojede na 750.
Prostě Hořice budou zase celkem slušně obsazené závody, ale
už máme za sebou v tomto směru i výživnější ročníky. Postupně se ukazuje,
že srpnové IRRC je jednoduše lepší závod, co se jezdecké kvality týče. I tak
stojí za to o víkendu 21. – 22. května
dorazit do Hořic.