Články  |  Shop  |  Foto  |  Kalendář 
Jochem van den Hoek: Chci být na bedně v IRRC
Jochem je pořád ještě mladý závodník, který přišel do závodů, jak se říká, z ulice. Road racing jezdí od roku 2009. Letos jel poprvé za pořádný tým na dobře připravené Kawasaki a na výsledcích to bylo znát. V IRRC superbike byl pátý a zároveň nejlepší jezdec, který neměl BMW pod zadkem. I u nás v Hořicích se už rozjezdil a zajel skvělý čas pod 2:19. Jako sedmadvacetiletý má ještě velký potenciál a toho, zdá se, bude chtít letos využít. Míří totiž opět na velké závody.

Ahoj Jocheme. Týmový kolega říkal, že pojedeš TT na ostrově Man. Proč si se tak rozhodl?
Když jsem v roce 2009 začal závodit, tak byl vždycky můj sen závodit jednou na TT.  Obtížné na Mountain course je délka okruhu 60km. Všechno musí být perfektní, abys tam uspěl. Teď když jezdím za Performance racing, mám dost dobrou motorku a tým na to, tam jet.

Přeci jen máš za sebou pár závodů na ostrovech, připomeň nám jaké, a kde se Ti závodilo nejlépe?
Miluju opravový road racing v Anglii a Severním Irsku. Měl jsem dobré výsledky na Oliver's Mount a na Southern 100. V roce 2015 jsme jeli Ulster GP. Ta trať je neuvěřitelně rychlá. Zažili jsme tam neskutečný týden a já to zakončil 23. místem v posledním závodě litrů s průměrným kolem za 124,8 mph (200km/h).

A co IRRC. Pojedeš ho I letos?
Budu součástí IRRC i letos. Šampionát je rok od roku lepší. O body tam i letos budou bojovat špičkoví jezdci.

Vloni si byl pátý. Nová motorka, nový tým, nové úspěchy. Byla to skvělá sezóna ne?
Jsem opravdu šťastný, že teď jezdím za Performance racing. Sezóny 2013 a 2014 pro mě byly katastrofální a málem jsem ukončil kariéru. 2015 byla opravdu dobrá sezóna. Teď, když vím, že už na Kawasaki umím zajet lépe, tak si myslím, že v roce 2016 můžeme zase dokázat velké věci.

Jel si skvěle i v Hořicích. Osobák 2:18.992 je opravdu výborný. Baví Tě ta trať?
Hořice jsou mojí nejoblíbenější tratí IRRC. Mají všechny ingredience k tomu být dobrým road racingovým okruhem. Tvrdé brzdy ve městě a rychlé pasáže v lesích. Je taky skvělé vidět ty bláznivé české fanoušky.

Pojedeš letos zase NW 200? Ten totiž docela koliduje s IRRC v Oss…
Chci se letos zaměřit pouze na TT. Možná se na NW 200 vrátím v roce 2017.

Jak to u Tebe vypadá před sezónou 2016? Příprava, tým, technika? Bude vše při starém?
Pojedu zase ZX10R. Pro TT stavíme R6, abych strávil na okruhu více času.

Takže první závod doma v Hengelu?
Závod v Hengelu je pro nás hrozně důležitý. Je to domácí závod pro tým a budou tam všichni sponzoři. Udělám maximum pro dobrý výsledek.

Máš nějaký konkrétní cíl na sezónu 2016?
Chci být na bedně v IRRC. Pro TT je letos cílem kvalifikovat se do závodů a zažít dva dobré týdny bez problémů.

OK. Tak hodně štěstí a díky za rozhovor.
Díky a uvidíme se na trati.

English version
Hi Jochem! Your team mate said, that you will be part of IoM TT. What leads you to this decision?
Well, since I started racing in 2009 it was always a dream to ride the TT course one day. The difficulty with the Mountain course is that it is 60 kilometers long. Everything needs to be perfect to have a succesful race there. Now that I ride for Performance Racing I believe I have a good bike and team so now it is possible to make it happen.

After all you have been on British and Irish races. Remind us at some and which one do you like the most?
I love the real road racing in England and Northern Ireland. I have had good results at Oliver's Mount and the Southern 100. In 2015 we raced at the Ulster GP. That track is incredibly fast! We had an awesome week and I finished 23rd in the last superbike race with a 124.8 mph lap.

And how about IRRC? Will you be part of it this season?
I will participate in the IRRC again this year. The championship is getting better each year. We will have some top riders fighting for the points again this year.

You were the fifth last year. New bike, new team, new achievements. It was wonderful season, wasn`t it?
I am so happy to ride for Performance racing now. 2013 and 2014 where disatrous for me and almost ended my career. 2015 was such a good season. Now that I know and learned to ride the Kawasaki better, I think we can do great things in 2016 again!

You were also great in Horice. Personal best 2:18.992 is awesome. Do you enjoy this track?
Horice is my favourite track of the IRRC. It has all of the fine ingredients to make it a good road circuit. Hard braking in the village and fast and flowing in the woods section. Also it is great to see all the crazy Czech fans.

Will you come to NW 200 this year again?
I think it is important to focus only on the TT this year. Maybe I will return to the NW 200 again in 2017.

How about preparation for season 2016? Preparations, team, bikes… Will be all the same?
I will be riding the ZX10R again. For the TT we are building an R6 to have some more track time.

So the first race at home in Hengelo?
The race in Hengelo is very important for us. It is the home race for the team and all the sponsors will be there. I will do my best to have a good result.

Have you got some specific goals for season 2016?
I would really like to finish on the podium this year in the IRRC. The goal for the TT is to qualify and have a good two weeks without any problems.

OK. Good luck and thanks for interview.
Thank you and see you on track!

Milan
comments powered by Disqus
http://www.rstmoto.cz