Články  |  Foto  |  Kalendář 
IRRC 2016 - kalendář a pravidla
Pořadatel IRRC dnes zveřejnil oficiální kalendář a regule pro sezónu 2016. Je tak konec spekulacím a už teď na konci roku 2015 víme, na co se těšit. Definitivní je například zařazení závodu ve finské Imatře, které ale vyvolává řadu otazníků.
Termíny dnes zveřejněné jsou jasné. Začne se tradičně Holandskou částí v Hengelu a v Oss. Následovat bude Belgické Chimay, které se jezdí až na konci července. Pak to ale bude nabité. Dva týdny po Chimay, se pojedou Hořice a za další 2 týdny finská Imatra. Zakončovat program bude klasicky německý Frohburg.
30.4. - 1.5.    Hengelo (NL)
15.5. - 16.5.  Oss (NL)
22.7. - 24.7.  Chimay (BEL)
6.8. - 7.8.      Hořice (CZ)
20.8. - 21.8.  Imatra (FIN)
24.9. - 25.9.  Frohburg (GER)

Vydaná jsou taky nová pravidla včetně finančních odměn. No nová - jsou vlastně skoro stejná jako vloni. Možná bohužel. Závod v Imatře je určitě velkým lákadlem co se týče historie místa, ale na druhou stranu je to velký náklad navíc. Tak nějak se očekávalo, že se to projeví ve startovném, nebo v odměnách pro jezdce. To se bohužel nestalo.

Startovné tedy stojí stejně jako vloni 990e s tím, že pokud jezdec nezaplatí do konce února, tak to má za 1100e. Za vítězný závod (jede se jich celkem 12) jezdec inkasuje 170e pokud jede na litru a 150e na šestistovce. Price money dostávají (byť symbolické) jezdci do desátého místa. Větší částku pak dostanou jezdci, kteří se umístí do dvacátého místa celkově. Vítěz mezi litry získává k titulu šampióna 2700e a mezi šestistovkami 2000e.

Imatra budí oprávněně rozpaky. Na jednu stranu je to opravdu legendární závod a může to znamenat další posun v historii IRRC. Přiláká to určitě média a třeba i jezdce zvučných jmen. Na stanu druhou je to pro většinu jezdců velmi dlouhá a nákladná cesta. Může to  znamenat, že tam velká část jezdců prostě nepojede. Navíc většina jezdců pochází z Beneluxu a těm ubyl závod doma a přibil jiný skoro 3000km daleko. V nejhorším případě to může znamenat odliv právě těchto jezdců z IRRC. Mimochodem jsou to ti, kteří tvoří nejlepší výkony v obou třídách. Na toto dilema nám odpoví až startovní listiny na jaře.

Každopádně IRRC jede do další sezóny a to je dobře. S českou účastí a s českým okruhem.
Milan
comments powered by Disqus
http://www.rstmoto.cz