Články  |  Foto  |  Kalendář 
Franck Petricola: letos pojedu Hořice a Těrlicko
O rozhovor s Franckem jsem dlouho usiloval. Jde o zajímavého francouzského závodníka, který už zkusil i dva naše okruhy. Už jen ta země původu je zajímavá, protože žádné road racingové závody ve Francii nemají a na většinu závodů tak cestuje velmi daleko. Vloni měl skvěle nakročeno. Povedlo se mu Hengelo jako úvodní podnik IRRC, pak odcestoval na slavný NW 200 a přihlášen byl na ještě slavnější TT. V Severním Irsku ale vážně havaroval a najednou bylo všechno jinak. Franck se ale letos vrátí a jak sám říká "pokud je tvým cílem být poslední, tak můžeš zůstat doma".

Ohlásil si návrat do IRRC. Proč znovu tento šampionát?
Ve skutečnosti moje první zkušenosti s road racingem vedly právě přes IRRC. Teď tam mám spoustu přátel a jezdecká úroveň je hodně dobrá. No a taky miluju ty tratě.

Pojedeš i nějaké další závody? Doufáme, že i nějaké u nás…
Plánuju Hořice a Těrlicko, abych viděl kamarády z Čech. Mimo to taky mi tyhle neuvěřitelný traťě chybí. Pojedu taky NW 200, TT na Manu a Spring cup ve Scarborough.

Docela nabitý program. Na North West se vracíš po těžké nehodě. Co se tam vloni vlastně stalo?
Jo, jo hodně závodění. Můj comeback na NW 200 je pro mě nutnost. Chci se pomstít týhle trati! (smích) Motorka byla po nehodně úplně zničená. Nebylo na ní poznat vůbec nic. Možná moje chyba, možná závada – co já vím?

Jak pro tebe bylo těžký vrátit se na motorku?
V mysli to bylo snadný, protože v nemocnici jsem nemyslel na nic jinýho, než na závodění na TT. Bohužel jsem byl v komatu moc dlouho, a když jsem se probral, byla už TT u konce (smích). Po hodně bolestech a práci jsem si v červenci dal svoje první kolo. Zasr*** dobrý pocit! V srpnu jsem pak absolvoval 24hodinovku v Le Mans. S bolestmi, ale s úsměvem.

To zní pozitivně. Co motorka? Půjdeš znovu do třídy superbike, nebo do nějakých dalších?
Letos pojedu jenom superbike. Je to moje oblíbená třída. TT a NW200 pojedu v týmu, který je zatím tajný, ale všechno ostatní pojedu na své Kawasaki ZX10R HMR-Martimotos.

Tajný tým? Ice Valley?
Možná (smích)

Ok. V superbike IRRC  bude letos hodně dobrých soupeřů. Jaký je tvůj cíl?
Po prvním závodě loni v Hengelu jsem byl šestý. Cíl na tuto sezónu je být v top 5 celkově, a pokud to bude možné, tak získat první podium.

Jasně, ale jezdců který mi řeknou, že jejich cíl je top 5, je už nějak hodně. Bude to asi dobrý závodnický rok.
Všichni chtějí vyhrát. To je jasný. Pokud je tvým cílem být poslední, tak můžeš zůstat doma.

To je pravda! Ve Francii nemáte žádnou klasickou road race. Jak těžký je hledat sponzory pro tento motosport?
Ve Francii je to hodně těžký. Platím ze svého 80% sezóny.

80%? To máš asi dobrou práci ne? Co vlastně dělá Franck Petricola mimo závody?
Žádná dobrá práce (smích). Jsem automechanik a pracuju 14 hodin denně.

Tak trochu workoholik ne?
Preferuju závody před prací, ale bez práce nejsou závody. „Doprdele s prací už, jdeme závodit“

Dobrý přístup! Poslední otázka. Jaký byl Tvůj nejlepší závod v kariéře?
Nejlepší byl určitě Frohburg 2013. Tvrdá bitva s Jochemem van den Hoekem. Mám to i na videu.

Jasně tenhle závod si pamatuju. Díky za rozhovor a na viděnou v Hengelu a hlavně na závodech u nás v ČR.
Taky děkuju a jsem rád, že se brzy uvidíme!

Milan
comments powered by Disqus
http://www.rstmoto.cz