
Ohlásil si návrat do
IRRC. Proč znovu tento šampionát?
Ve skutečnosti moje první zkušenosti s road racingem vedly právě přes
IRRC. Teď tam mám spoustu přátel a jezdecká úroveň je hodně dobrá. No a taky
miluju ty tratě.
Pojedeš i nějaké
další závody? Doufáme, že i nějaké u nás…
Plánuju Hořice a Těrlicko, abych viděl kamarády z Čech. Mimo to taky mi
tyhle neuvěřitelný traťě chybí. Pojedu taky NW 200, TT na Manu a Spring cup ve
Scarborough.
Docela nabitý
program. Na North West se vracíš po těžké nehodě. Co se tam vloni vlastně
stalo?
Jo, jo hodně závodění. Můj comeback na NW 200 je pro mě nutnost. Chci se
pomstít týhle trati! (smích) Motorka byla po nehodně úplně zničená. Nebylo na
ní poznat vůbec nic. Možná moje chyba, možná závada – co já vím?
Jak pro tebe bylo
těžký vrátit se na motorku?
V mysli to bylo snadný, protože v nemocnici jsem nemyslel na nic jinýho,
než na závodění na TT. Bohužel jsem byl v komatu moc dlouho, a když jsem
se probral, byla už TT u konce (smích). Po hodně bolestech a práci jsem si
v červenci dal svoje první kolo. Zasr*** dobrý pocit! V srpnu jsem
pak absolvoval 24hodinovku v Le Mans. S bolestmi, ale s úsměvem.
To zní pozitivně. Co
motorka? Půjdeš znovu do třídy superbike, nebo do nějakých dalších?
Letos pojedu jenom superbike. Je to moje oblíbená třída. TT a NW200 pojedu
v týmu, který je zatím tajný, ale všechno ostatní pojedu na své Kawasaki
ZX10R HMR-Martimotos.
Tajný tým? Ice
Valley?
Možná (smích)
Ok. V superbike
IRRC bude letos hodně dobrých soupeřů.
Jaký je tvůj cíl?
Po prvním závodě loni v Hengelu jsem byl šestý. Cíl na tuto sezónu je být
v top 5 celkově, a pokud to bude možné, tak získat první podium.
Jasně, ale jezdců
který mi řeknou, že jejich cíl je top 5, je už nějak hodně. Bude to asi dobrý závodnický rok.
Všichni chtějí vyhrát. To je jasný. Pokud je tvým cílem být poslední, tak můžeš
zůstat doma.
To je pravda! Ve
Francii nemáte žádnou klasickou road race. Jak těžký je hledat sponzory pro
tento motosport?
Ve Francii je to hodně těžký. Platím ze svého 80% sezóny.
80%? To máš asi
dobrou práci ne? Co vlastně dělá Franck Petricola mimo závody?
Žádná dobrá práce (smích). Jsem automechanik a pracuju 14 hodin denně.
Tak trochu workoholik
ne?
Preferuju závody před prací, ale bez práce nejsou závody. „Doprdele
s prací už, jdeme závodit“
Dobrý přístup!
Poslední otázka. Jaký byl Tvůj nejlepší závod v kariéře?
Nejlepší byl určitě Frohburg 2013. Tvrdá bitva s Jochemem van den
Hoekem. Mám to i na videu.
Jasně tenhle závod si
pamatuju. Díky za rozhovor a na viděnou v Hengelu a hlavně na
závodech u nás v ČR.
Taky děkuju a jsem rád, že se brzy uvidíme!