Články  |  Shop  |  Foto  |  Kalendář 
Josef „Ermolenko“ Lukšík jde do IRRC
Ermo, jak se v depu říká plzeňákovi Josefu Lukšíkovi, není zrovna klasickým závodníkem na přírodních okruzích. Je to takový motocyklový univerzál, který toho za řidítky už vyzkoušel opravdu hodně od motokrosu, ploché dráhy, motodromů až po přírodní okruhy. Poslední 2 roky okusil domácí přírodní okruhy a na divokou kartu jel i dva závody IRRC. To se mu evidentně zalíbilo….

Ahoj Ermo. Je to první rozhovor s tebou pro náš web, tak se nám, prosím, trochu představ.
Ahoj Milane. No jsem asi takovej blázen do motorek. Táta závodil a od mala u nás pořád něco vrčelo, tak to asi se mnou nemohlo dopadnout jinak. :-)

Ty máš za sebou hodně bohatou závodní kariéru nejenom na silniční motorce....
To máš pravdu. Závodil jsem nejdřív motokros a pak jsem přesedl na plochodrážní stroj. To mi bylo 12 nebo 13 let a já se u nás v Plzni byl podívat na plochodrážní ligový závod. Tajně jsem vlezl do depa, abych okouknul motorky, co tak divně vrčí a voní. Samozřejmě bez depenky mě brzo vyvedli zpátky do hlediště a já se rozhodl, že jim tam všem za tu křivdu ukážu. :-) Pochopitelně první jízda skončila pádem, jako vždy, když motokrosaře posadíš na plochodrážku. Pak to ale bylo dobrý a dost dlouho jsem na ploché dráze závodil. Pořád mě to ale táhlo k silnici. Když pak byla možnost, tak jsem to zkusil.

Kdy si jel poprvé na přírodním okruhu?
V novodobé historii asi Dymokury 2013.

Jak bys popsal ten rozdíl mezi přírodou a dromem z pohledu jezdce?
Rozdílů je víc. Největším jsou asi fanoušci a ta super atmosféra, kterou umí udělat. To mě na tom baví a divákům patří velké DÍKY. Ty ale chceš slyšet spíš ohledně tratí, co? Na dromech mám sice odjeto mnoho km, ale nejvíc mi asi dělal problém retardér. To je pro dromaře novinka, se kterou se musí popasovat.  A taky poloměr zatáček je úplně jinak, než na okruhu. Jinak ale pravidlo "ser tam plyn vole" je stejné.

Jaké přírodní okruhy už si vyzkoušel?
Loni dost nových. Tak jsem to měl trochu proti klukům těžší. Jel jsem Hořice, Těrlicko, Frohburg, Kopčany, Dymokury...
Dva tréninky po 25 minutách na najetí tratě, nastavení převodu a zajetí nějakého pěkného místa na start, není moc, ale letos už se těším, to už to bude snazší.

Vloni si jel na divokou kartu 2 závody IRRC. Co si o tom šampionátu myslíš? Jaká je úroveň jezdců?
Jel a bylo to super! Pořadatelsky paráda a jezdecky taky. Stojíš na startu s Michaelem Dunlopem a on nevyhraje, takže úroveň asi dobrá. ;-) Jinak taky kluci od nás tam jeli super, Mára, Kamil, Tomís, Alda, Koštís. Hlavně super parta.

Teď už ale k další sezóně. Nedávno si v jednom rozhovoru psal, že pojedeš IRRC. Platí to?
Ano platí, měl bych mít svojí oblíbenou 11.

Proč si se rozhodl jet celé IRRC?
Má to vysokou úroveň a pořadatelsky na jedničku. Také tam bude zas suprová česká parta.

V jakém týmu a na jaké motorce pojedeš?
Letos pojedu v týmu Womack na Hondě CBR 1000RR.

Pojedeš nějaké závody u nás?
Určitě! Chci jet Hořice, Těrlicko a Dymokury. Tak doufám, že přijde hodně lidí jako loni.

Je nějaký okruh kam se těšíš nejvíc?
Nejvíc samozřejmě na Hořice, to je srdcovka. Třeba fanoušci od Vodojemu s tou trumpetou, to je zážitek. :-)

Kdo tě letos bude podporovat? Máš nějaké sponzory, které by si rád zmínil?
Velká podpora je od RST. Kluci tím prostě žijou. Podporuje mě taky R2R. Musím také poděkovat svému mechanikovi Josefu Pechmanovi, který se mi stará o motorku a hlídá, abych moc na závodech nezlobil. :-)

Tak díky za rozhovor a hodně štěstí.
Díky Milane.

Milan
comments powered by Disqus
http://www.rstmoto.cz