Články  |  Shop  |  Foto  |  Kalendář 
Vldouš zkusí na twinu Belgii a Hořice na Panigale
Rozhovor s Vladimírem "Vldoušem" Šnajdrem o dnešní konkurenci ve twinech, o tom, že na sériovce to už dnes na pódium není, ale taky o tom, že na oboje Hořice má připravený opravdu luxusní bike do třídy superbike. Vldouš by taky rád vyzkoušel něco nového. Vypadá to, že ho uvidíme i na zahraničních závodech. Jak sám říká - láká ho vyzkoušet nové tratě a nové soupeře.

Ahoj, jestli se nepletu, tak to je první rozhovor s Tebou pro náš web. Představ se nám prosím trochu. Jak ses k závodění dostal, kdy a jaké třídy už si zkusil.
Ahoj, jo jo oslovili jste mě prvně a jsem za to určitě rád. Je to určitě pro každého jezdce fajn, když si ho někdo občas všimne. S představováním to bude asi jednoduché. Na závody mě brával od mala můj táta, který byl roky technickým komisařem. Třeba do Hořic jezdím pravidelně i díky němu od roku 1987. Pamatuju se i na začátky Valentina Rossiho, když na technickou kontrolu přitlačil motorku a všichni si tam šeptali „tohle je velký talent, ten jednou pojede svět“.

Pak už to šlo ráz naráz. Jízdy v provozu na CBR 600F - tuším kolem roku 1997. Volné jízdy v Brně c roce 2008 na CBR 929 FireBlade  a potom už to byl vytrvalostní CEC na VTR SP1, kde jsem se seznámil se svým současným kolegou Aldou Nechvátalem.

S Aldou jsem pak zkusil volnou nad 600, to už jsem měl konkurenceschopnou techniku Suzuki GSXR 1000 K6. Ale v zápětí jsem zjistil, že nebudu mít dostatek financí na to, abych měl na ježdění i na stavbu domu. Rodina dostala přednost. Motorka šla z domu. Naštěstí jen na chvilku a já se mohl minulý rok vrátit zpět do sedla motorky. Vlastně motorek – R6 po Marku Červeném a SV 650 které mě připravoval „Šutr“ a „Kukačka“ , což jsou mechanici, kteří „šroubovali ve WSBK a MotoGP“. Ke konci roku jsem pak jezdil už jen twina a šestka šla zpátky Markovi, který jí dokázal využít líp než já.

Poslední dobou se ale věnuješ hlavně twinům. Proč právě tato třída?
Třída twinů je sama o sobě velká výzva jak pro začátečníky, tak i pro zkušený jezdce. Každopádně největší výhodou téhle třídy jsou peníze. Snad ani ne v pořizovací ceně, ta je úplně stejná jako u šestek a litrů, ale v provozních nákladech. Nejvíc člověk ušetří na gumách. Sada nebo dvě vystačí na celý rok a to jsem spotřeboval na litru během jednoho závodního víkendu.

Jedou tady top jezdci jako je třeba Michal Dokoupil, ale i začátečníci, kteří si na šestku třeba ještě nevěří. Na Facebooku mě oslovilo opravdu mraky lidí, že by se chtěli pustit do téhle třídy. Co proto udělat, co a jak mají dělat a připravit. Bohužel většinu hodně zrazuje to, že se dnes už s čistě seriovým bikem na podium nepodíváš. Určitě by stálo za zvážení ještě tuhle třídu rozdělit na Stock a Open. Mohli by si zazávodit i kluci, kteří nemají peníze, poměřili by síly mezi sebou. To by se ovšem tvořily další a další třídy, to nejde. V Německu se to tak sice dělí, ale bohužel nejsme v Německu s jejich tržní silou…

Proč si se rozhodl pro přírodní okruhy?
V první řadě jsem šel do toho kvůli atmosféře a asi i „trochu“ toho nebezpečí, není to tak sterilní jako na dromu. Kluci v depu k sobě mají blíž. Závody samozřejmě stojí i neporovnatelně míň peněz než třeba Alpe Adrie a určitě je fajn, že člověk jede i pro diváky a ne pro prázdné tribuny. V tomhle to máme asi všichni stejné.

Jaký závod zatím považuješ za nejvydařenější?
I přesto, že jsem pohár AČR vyhrál, tak musím sebekriticky říct, že jsem v podstatě sbíral jen body a za nejvydařenější jsem měl Hořice. Ty beru jako svůj domácí okruh a při prvním startu jsem byl víc než spokojený se čtvrtým místem. Kdo tam byl, tak ví, že tam hodně pořadím zamíchalo počasí a i horší načasování startu závodu. Na prvních třech místech dojelo trio Michal Dokoupil, Gavin Lupton a Stefan Holz, takže se není opravdu za co stydět. Mohlo to být třeba i lepší, ale na kdyby se nejezdí a tak uvidíme do budoucna, co se mi ještě povede.

Tuto sezónu pojedeš jaké závody? Uvidíme Tě s týmovým kolegou někde v zahraničí?
Určitě pojedu twin a kompletní český kalendář včetně Kopčan. Dál ještě jednám s pořadateli belgických twinů, že bych jel jejich závody, které se jedou při závodech IRRC. Alda už se tam pěkně rozkoukal a i já bych si chtěl zkusit nové okruhy s novými soupeři….

Na jakých motorkách a v jakých třídách se představíš?
Jistá je třída TWIN a Suzuki SV 650. Měl jsem jet i v kategorii Volná nad 600 Hondu CBR FireBlade, ale bohužel to skončilo na financích. Superčerstvou novinkou je, že po domluvě s týmem Womack pojedu „doma“ v Hořicích na 300ZGH i v srpnu na IRRC - Ducati 1199 Panigale.

Jen pro zajímavost můžu ještě prozradit, že v Hořicích pojedou nejspíš Ducati dvě. Na druhé Ducati, ale modelu 1098S pojede kamarád a dlouholetý dvouválcový fanda Pavel „Haga“ Štolba. Takže fandové dvouválců doražte!

Představ nám na závěr sponzory a partnery týmu Road Racing Liberec.
Největší sponzor je moje rodina, to máme asi všichni stejné na téhle úrovni závodění. Opravdu velkou pomoc mi ale zajistili i partneři RRL. Parts Depot mě zásobuje díly do motorky, MCF.cz zase oblečením a doplňky na moto. Ostatní sponzoři nám s Aldou pomáhají spíš finančně nebo slevou, kterou nám poskytují.

Díky za rozhovor a hodně štěstí do sezóny 2015.

I já děkuju a doufám, že se znovu potkáme.

Mimo rozhovoru jsme si pro Vás připravili s Vldoušem i další sérii triček. Protože si je ale bude prodávat sám, tak je objednávejte rovnou na jeho mailu: vladimirs@seznam.cz
Stačí napsat adresu, počet kusů a velikosti a můžete se těšit na další kousek do sbírky. Triko stojí 350 kč. V případě, že jich od nás už někdo máte více, tak se Vám určitě budou hodit v soutěžích, které připravujeme.

Milan
comments powered by Disqus
http://www.rstmoto.cz