Články  |  Shop  |  Foto  |  Kalendář 
Představení ORT racing týmu pro sezónu 2015
Na naše přírodní okruhy se letos podívá jeden ryze dvoutaktní tým. Třída 125 GP rozhodně ještě není mrtvá a tak se můžeme těšit na další sezónu krásných soubojů na těchto skutečných závodních motorkách. Zdeněk Ort a jeho staronový tým bude letos opravdu hodně vidět. Nejenom že v něm pojedou dobří jezdci na kvalitních strojích připravených ve Švédsku, ale i zázemí bude tak nějak výraznější, než je třeba v této třídě u jiných jezdců zvykem. Nechal jsem ale samotné aktéry, aby svůj tým a svoje ambice do sezóny 2015 představili.
Zdeněk Ort - team manager
Zdeňku pověz nám něco o novém týmu, který letos povedeš…
Ahoj, už delší dobu mě láká myšlenka založení samostatného týmu. Letos se sešlo pár skutečností, které tuto myšlenku posunuly o velký kus dále. Proto jsme založili s dvěma velkými nadšenci motoristického sportu Janem Novotným a Michalem Savinkovem Ort racing tým. Ten to tým bude odnoží společnosti Ort s.r.o., která bude tým plně podporovat. Určitě nemohu vynechat podporu našich rodin, které budou mít v týmu také svoje pevné místo. Doufáme že se nám podaří prorazit na Czech road racingové scéně, která má spoustu kvalitních jezdců a nebudeme jen pouhými členy jezdeckého pole.

S jakými jezdci a na jakých stojích vyrážíte do boje? 
Jak jsem již výše psal o spoluzakladatelích týmu Honzovi a Michalovi, tak tito borci jsou zároveň jezdci nově založeného týmu. Jak Honza Novotný, tak Michal Savinkov už dosáhli v Road racingu mnohých úspěchů, na které bychom chtěli navázat. Kluky znám osobně delší dobu a plně se ztotožňuji s jejich profesionálním přístupem. Co se techniky týče, začínáme na krásných strojích Honda GP 125, které ještě nedávno působily v mistrovství světa.

Slyšel jsem, že budete mít nepřehlédnutelné zázemí. Podle čeho vás fanoušci dvoutaktů v depu najdou?
Myslím, že zázemí týmu bude opravdu nepřehlédnutelné a vymazlené. Bude splňovat vysoký standard, který bude oporou jak nám, tak naší technice. Jedná se o menší tahač s návěsem, který jsme zakoupili od týmu Salač racing. Tento motorhome jsme se rozhodli trochu zrenovovat i když se dá říct, že Michal Salač měl vše bravurně vyladěné. Ale už dost prozrazování, nechte se trochu překvapit. Určitě Vás rádi přivítáme a vše uvidíte na vlastní oči. Fanoušci určitě zaznamenali na několika závodech reklamní bilboardy společnosti Ort s.r.o. a v tomto duchu se ponese celý design týmu. Stěžejní poznávací znak je ozubené kolo, ve kterém je umístěn nápis Ort racing.

Jaké závody pojedete?
Určitě tým zůstane věrný Road racingu. Diváci by nás měli vidět na všech závodech vypsaných jako přírodní okruhy a to jak pořádané AČR, tak i CAMS. Pokud vše bude probíhat tak jak má, mohli bychom i poměřit síly v některém ze závodů Mistrovství ČR na dromech, které se jede společně se šampionátem Aple Adria. Takže když to shrneme tak první závod nás čeká 17-19.4. na autodromu Brno. Následně Staré Město a hned potom svátek všech svátků - domácí podnik 300ZGH, kterého se firma ORT Nový Bydžov spol. s.r.o. stala v loňském roce generálním partnerem a hodlá tak pokračovat i pro rok 2015. Následný kalendář závodů je jistě dohledatelný na tomto webu a tak nechť si čtenáři udělají obrázek o začínající sezóně, ve které nás čeká opravdu hodně víkendů provoněných spáleným benzínem.

Co očekáváš od letošní sezóny?
Tak letošní sezóna nebude jen testování nového zázemí a strojů, ale minimálně v podání Michala Savinkova má navazovat na úspěchy z minulého roku.
Moje představa je, že by bylo úžasné obsadit pozice v první pětce a občas šlápnout na nějakou tu bednu.

Michal Savinkov #51 - 125 GP
Co říkáš na nový tým?
Je to obrovská nabídka a hlavně pomoc, na kterou se nedá říci ne. Děkuji Zdeňkovi, že mě oslovil a dal mi příležitost jet v jeho týmu. Připravované zázemí je na špičkové úrovni a zajistí nám maximální komfort a podmínky pro závodění.

O tvých začátcích na GPéčku už jsme si povídali. Letos tedy druhá sezóna – bude to letos ještě rychlejší? Jaké jsou ambice?
Chtěl bych se umisťovat na předních příčkách jako vloni, ale nebude to jednoduché. Hlavní je se nezranit a užít si závody ve zdraví.  

Proběhly nějaké změny, co se techniky týče?
Ano. Nakoupil jsem nové komponenty na podvozek a samozřejmě bude nový design. Motorka vloni fungovala skvěle, proto zatím další úpravy nejsou v plánu. 

Koho považuješ za největší potenciální soupeře pro tuto sezónu? Přeci jen se zdá, že bude o jednoho méně, než vloni…
Ano, René náš přírodní kolotoč opustil. Rychlých kluků je ale hodně a šanci vyhrát má každý. Snad přibude i pár nových tváří, které zamíchají startovním polem.

Jan Novotný #22 - 125 GP
Honzo ty si rok na GPéčku vynechal. Počítal si s návratem, nebo je to spíš souhra okolností?
Abych řekl pravdu, tak nepočítal. Ale jak se říká nikdy neříkej nikdy! Stále jsem snil o tom, koupit si GPéčko a mít ho prostě jen doma. Ať si každý říká co chce, je to čistokrevný speciál a mít to doma je prostě srdcová záležitost. Rok jsem makal a když se naskytla příležitost to koupit, po dohodě s rodinou jsem rozbil prasátko a najednou jsem v tom lítal jako předtím. Pak slovo dalo slovo, nějaké jednání - no a výsledkem je to, že se opět postavím na startovní rošt. Za to bych rád poděkoval našemu managerovi Zdeňkovi a jeho společnosti Ort Nový Bydžov spol.s.r.o., jakož to i dalším sponzorům a své rodině.

I tebe se zeptám – jaké jsou ambice pro letošní sezónu?
Popravdě jsou jednoduché. Chci se pokaždé vrátit zdravý, fyzicky unavený ale duševně odpočatý od každodenních starostí. Chci aby mě to naplňovalo a samozřejmě skrytou touhou je nastoupit v kondici alespoň takové jako jsem skončil. Pak se uvidí, jestli se poštěstí nějaký větší úspěch.

Motorka bude stejná jako v sezóně 2013?
Motorka je jiná. Tu co jsem jezdil jsem měl půjčenou od Davida Svobody. Byla to srdcovka a na tu motorku strašně rád vzpomínám. Přeci jen mě vezla na mém prvním závodě v životě. A donedávna jsem si myslel že i na posledním. Tato nová motorka je ze Švédska a není na ní nic zvláštního oproti ostatním, jenom je konečně moje.

Co tvému návratu říkají doma?
Samozřejmě jsme o tom mluvili, než jsem to pořídil a vlastně motorem ke všemu byla moje manželka. Rodina mě podporuje, ale samozřejmě mají o mne strach. Ve finále já ho mám taky, tak snad bude vše jak má být. V každém případě již teď děkuji své rodině za podporu a za to, že mi toleruje takového „koně“.

Jaký závod považuješ v dosavadní kariéře za nejvydařenější?
Hm, to je k zamyšlení. Každý závod byl pro mě určitou euforií a zdoláním sebe sama. Ale trochu jsem se trápil. A tak se mi žádný závod nevydařil tak, jak jsem si představoval. Hodně jsem bojoval dvě sezóny s problémy přední brzdy. A nějak se to vždy v závodě pokazilo. Přesto nejlepší závody asi byly v roce 2013  ve Starém Městě, kdy jsem naháněl Christofera Edera, ale jeho KTM byla o něco rychlejší. Závod jsem si i tak opravdu užíval. A to nej ze mě, se mi povedlo dostat v Radvanicích, kdy kvalifikace byla opravdu super a cítil jsem se v pohodě. Třetí místo na startu bylo určitě mým maximem včetně malého odstupu na Patrika Koláře a Reného Lohse. Bohužel v závodě jsem promáčkl přední brzdu hned v prvním kole a doslova sestřelil Dušana Novosáda. Pak jsem to zkoušel na Oldu Podlipného a opravdu jsem moc chtěl zpět „své“ třetí místo. Brzda byla ale gumová a nebrzdila ani z 50% a tak jsem prostě kontroloval čtvrtou pozici a nepokoušel se bojovat. Byla by hloupost ohrožovat sebe a Oldu. Prostě jsem si hlídal záda a nějak to dojel. Popravdě jsem byl tenkrát hodně zklamaný. Ale to jsou závody a tak možná proto jsem měl uvnitř sebe pocit, že mám ještě takzvaně nedopitý kafe.

Milan
comments powered by Disqus
http://www.rstmoto.cz