Články  |  Shop  |  Foto  |  Kalendář 
Petr „Kimura“ Bičiště letos jede IRRC na BMW
Petr Bičiště už je stálicí mezi domácími jezdci na přírodních okruzích. Popovídal jsem si s ním o sezóně minulé, o nehodě, kterou měl s Michaelem Pearsonem a hlavně o jeho budoucnosti. Letošní sezóna bude pro Kimuru asi dost přelomová. Zůstává na litru a hlavně zkusí i šampionát IRRC. Ale všechno mělo být původně jinak….
Ahoj Petře. Vloni si jel nově na litru. Jak velká to byla změna?
Na litrovém GSXR jsem v roce 2008 začal závodit a můj první roadracingový závod byl v Hořicích, ve středu v noci jsem ho tenkrát přivezl a v pátek už jsem byl v Hořicích na Zatáčkách. Tam jsem se na něm vůbec poprvé svezl a masakr. Vloni to byla stará GSXR, takže přestup z 600 byla pro mě trošku nostalgie díky tomu, že to bylo zase GSXR. Pár lidí to mrzelo, že jsem přestoupil, že prý jsem byl ve sportech dobrej, ale nové zkušenosti mě a mého mechanika lákaly. První dojem z K8 byl, že se asi pos... v kině a co s tím mám dělat, když mám fyzičku jakou mám. Ale musím říct, že po dvou testováních mě to začalo pekelně bavit. Šestka je kolo, který má menší výkon a musí se letět. Litr je kolo, který letí samo a musíš dávat bacha na zápěstí pokud nemáš chytrý kabílky.

Vraťme se ještě do Hořic na 300ZGH. Ty pro Tebe vloni nedopadly úplně nejlépe. Jak se to vlastně semlelo? Jak na to vzpomínáš?
Na toto téma jsem se zatím bavil jen s nejbližšími kamarády a zbytek jsem vždycky nějak odbyl. Popravdě na to nechci myslet ani vzpomínat. Nevím proč jsem upadl. Prostě mi ustřelil předek a pak už jen bowling. Místo kuželek pytle a strike. To všechno je ok, ale moje K8 pokračovala jak lavina a trefila Michaela Pearsona. Potom lampu, roztočila se a pak už jen neštěstí. Michael skončil se závoděním a to je teď těžký nést na hrbu. Lidi kolem mě vědí, že jsem to těžce nesl a doteď to pro mě není lehký. Proto na to nechci dál myslet. Bylo to blbý hlavně kvůli jeho rodině. Nicméně asi dva týdny potom jsem jel další závod. Nechtěl jsem skončit a nechci….

Tak to je dobře. Vloni si tedy sedlal Suzuki, ale jak už si na svém facebook profilu naznačil - bude v technice změna. Upřesni nám to trochu…
No v Dymokurech mi přistál u hlavy mikrofon, jaké že jsou plány atd..  A já jelikož jsem nevěděl, tak jsem řekl, že se mají diváci a všichni nechat překvapit. Přitom jsme se já i můj mechanik rozhodli, že končíme. Motorka na prodej a před koncem roku přišla nabídka "na čem chceš jet?".  Říkám, že nevím. Znovu otázka „Kawa, Yamaha, Ducati, Honda? 600? 1000?“ Po měsíci, kdy jsme nemohli uvěřit, že je to realita najednou BMW HP4 v garáži. Mimochodem do té doby jsem tu motorku snad ani nikdy neviděl. No a teď je na ponku a dělá se z ní roadracingový závoďák.

Kdo za Tebou letos stojí? Přeci jen někdo to musí zacvakat…..
Manželka, mechanici, bez kterých bych to nedal, a hlavně firmy Wepol a Safmetal.

Na litru se ale v ČR moc nesvezeš ne? Pojedeš i v zahraničí?
No nesvezež.  Je 7 závodů co já vím s Brnem, nějaký ten test a ono se najezdíš.  Ale to přišla další otázka „Co chceš jet?“.

A odpověď zněla?
Tak jezdí se české závody a pak se dá jet i IRRC. Další otázka „Co to je IRRC a kde se to jezdí?“. Po vysvětlení přišla odpověď – jedeme oboje.

To zní nějak až moc snadně. Ale tak proč toho nevyužít, že? Jak moc Tě IRRC láká? Přeci jen to budou 4 nové tratě....
Jo těšíme se hodně, i když na mě je to hodně rychlé. Ale my se z toho nepo… A nějak si poradíme. Mám radši technické tratě než ty rychlé. Ale až tam něco zajedu, tak budu mít teprve nějaké pocity, které můžu vyjádřit. Spoléhám ale na to, že jsem s novou tratí neměl nikdy problém.

Je to asi předčasné, ale stejně. Na jakém místě v tomto šampionátu by ses rád viděl v září po posledním závodě?
(Smích)

No povídej - v září si to připomeneme….
Chci být po sezoně zdravý a umístění opravdu neodhaduju. Na HPéčku jsem zatím najel asi 5km. Jo je to fakt super, ale všechno je nové. Když půjde vše tak jak má a já budu v pohodě, tak bych chtěl být někde kolem poloviny tabulky, ale ono to smrdí samochválou a to já nemusím. Ti kluci tam umí všichni jezdit a vždycky je pro mě lepší překvapit než se chvástat a pak vysvětlovat, proč to nevyšlo. Každý ví, jak jezdím. Nejsem hrotič. Teda někdy…

No tak něco jiného je sebevědomí a něco jiného samochvála. Na jakou novou trať se těšíš nejvíc a nejmíň? Koukal si už na on boardy?
Jasně, viděl jsem všechny. Kdyby byly na X-boxu, už jsem několikanásobný mistr na všech tratích. Jenže X-box jsem prodal a na něm nejsou potřeba koule. Nejvíc se těším na Hořice a nejmíň na žádnou. Jedna věc je on board a druhá skutečnost. Frohburg je na videu skoro o ničem a ve skutečnosti se ti pak zdá o všech čertech.

Do začátku sezóny máš tedy už ani ne 3 měsíce. Co Tě ještě čeká po technické a fyzické stránce? Jak se budeš připravovat?
Technická stránka bude ready do konce února a fyzička? Hodně běhám a dělám co můžu, abych byl fit a silný na toho bramboráka. Jediné, co mi vše komplikuje, je zánět šlach, se kterým se trápím od října až doteď. Vše je ohrožené jen tím...

Tak snad se dáš do kupy. Jak bude vypadat Tvé BMW? Můžeš už prozradit? Nebo to je zatím tajné? Respektive, jak Tě fanoušci na jaře poznají?
Design ještě není kompletní, takže to zveřejníme, až to bude aktuální. Ale zase budou mé barvy červená, bíla, černá a malinko modré. Přeci jen je to HP4…

No tak na to si rádi počkáme. Petře moc děkuju za povídání. Pokud chceš někomu poděkovat, nebo něco veřejně vzkázat, tak máš prostor. Přeju hodně štěstí do příprav, ať šlachy nezlobí a na viděnou na prvním přírodňáku v Hengelu na začátku května!
Za minulou sezonu musím a chci poděkovat Zdendoj Ortoj a celému týmu. Taky děkuju všem co mi fandí, zajímají se a stojí tolik při mně. V Hengelu se určitě uvidíme u nás ve stanu s nějakým tím domácím produktem :)

Milan
comments powered by Disqus
http://www.rstmoto.cz