Články  |  Shop  |  Foto  |  Kalendář 
100 nejrychlejších v Hořicích 2014
Stejně jako ze sezóny 2013 tak i z roku 2014 jsem připravil tabulku 100 nejrychlejších kol z Hořic. Na Zatáčky bylo sice úplně jiné počasí a tak to srovnání není tak objektivní jako v sezóně předchozí, ale i tak si myslím, že jde o zajímavé srovnání. Rekord okruhu sice letos odolal, ale to neznamená, že nepadaly zajímavé a hodně rychlé časy. V roce 2014 jednoznačně dominovali čeští jezdci a máme tu také další borce, kteří se dostali pod 2.20. Zajímavé je i srovnání nováčků, kteří přijeli do Hořic hlavně v rámci IRRC.

Začneme zase odzadu aby to bylo trochu napínavější. Předem pár „pravidel“ stejně jako posledně bereme kola ze závodů. Samozřejmě výhodu měli jezdci jedoucí na suchu. Ty co měli závod na mokru mají u jména (W). Výhodou bylo pro některé i to, že měli možnost jet jak v květnu, tak v srpnu. Většina z nich jela v srpnu rychleji. Bylo taky teplo a sucho, takže je to celkem logické. Někteří jsou v tabulce vícekrát, pokud zajeli hodně rychlé kolo na motorkách dvou tříd.

Na začátek si vezmeme prvních dvacet jezdců od stého místa. Letos na první stovku stačil čas 2.47.888. Vloni to bylo více než o 6 vteřin méně. Je to způsobené hlavně počasím při prvním závodě a také tím, že v rámci TT nejely rychlé novodobé třídy jako supermono, twin, nebo dvoutaktní GPčka. V této tabulce můžeme vidět jezdce s časem přes 2.43.462. Tak rychle jezdily ty nejrychlejší 350 v 70tých letech. Třeba Dán Borge W.Nielsen stanovil v roce 1973 nový rekord v čase 2:46:3 a bylo to poprvé, co držitel rekordu nejel na české motorce ale na japonské Yamaze. Na 85. místě se v sezóně 2014 umístil Rostislav Nečesánek s časem 2.45.320 jedoucí na veteránské 750 ze stejné doby. Byl nejrychlejším jezdcem na klasiku v této sezóně.

Pořadí

Jméno

Třída

Čas

100

Pierre Favre (W)

250 GP

2.47.888

99

Michal Savinkov (W)

125 GP

2.47.817

98

Patrik Kolář (W)

125 GP

2.47.707

97

Michal Šlezar

125 SP

2.47.426

96

René Lohse (W)

125 GP

2.47.364

95

Jiří Šubr

125 SP

2.47.233

94

Jan Pavlíček (W)

Supermono

2.47.049

93

Pavel Jančík (W)

Supermono

2.46.928

92

Petr Pastor (W)

SBK

2.46.478

91

Wolfgang Schuster (W)

250 GP

2.46.423

90

Marek Zima

125 SP

2.46.391

89

Steffen Gramer (W)

125 GP

2.46.325

88

Peter Benderle (W)

SBK

2.46.237

87

Gavin Lupton (W)

Twin

2.45.646

86

Miroslav Sedlo

125 SP

2.45.468

85

Rostislav Nečesánek

Classic 750

2.45.320

Nejrychlejší klasik

84

Karel Kalina (W)

Supermono

2.45.069

83

Václav Jakl (W)

Supermono

2.44.627

82

Pavel Čáp (W)

SBK

2.44.610

81

Johannes Kehrer (W)

Supermono

2.43.462

Další dvacítka obsahuje třeba nejrychlejšího jezdce na supermonu, kterým byl Libor Kamenický s časem 2.43.027. Tento čas zajel na mokru. Nejrychlejším dvoutaktářem byl Radek Lamich překvapivě na SPéčku. Jeho čas 2.42.366 byl ale zajet na suchu a silnější GP měly už mokrou trať, takže tento výsledek berte s rezervou. Na twinu zajel nejrychleji Michal Dokoupil s časem 2.40.608, což bylo také nejrychlejší kolo na mokru sezóny 2014, které se v tabulce objevuje. Litraři jeli sice na vodě rychleji, ale většina si svůj čas vylepšila v srpnovém reparátu. Tato dvacítka jezdců se pohybuje na časech od 2.43 do 2.33. To odpovídá rychlosti úspěšné éry hořických závodů z období přelomu 70tých a 80tých let. Tenkrát to zajeli jezdci převážně na dvoutaktních 350 a později na 500. Zajímavé je, že mezi lety 83 a 86 se posouval rekord každý rok. Za 4 sezóny se posunul o skoro 4 vteřiny. Mimochodem čas 2.34.500 znamená průměrnou rychlost 120km/h. Rychleji než průměrem 120 km/h jelo letos 64 jezdců. Vloni to bylo 63.

Pořadí

Jméno

Třída

Čas

80

Petr Kolář

125 SP

2.43.181

79

Libor Kamenický (W)

Supermono

2.43.027

Nejrychlejší supermono

78

Petr Holanec (W)

SBK

2.42.958

77

Gavin Lupton (W)

SSP

2.42.623

76

Radek Lamich

125 SP

2.42.366

Nejrychlejší dvoutakt

75

Lukáš Petrla (W)

SBK

2.42.104

74

Dominik Jůda (W)

SSP

2.42.018

73

Michal Dokoupil (W)

Twin

2.40.608

Nejrychlejší twin

72

Kurt Haek

SBK

2.37.802

71

Peter Domke

SSP

2.36.449

70

Dennis Gunther

SSP

2.35.914

69

Zdeněk Sedlák

SSP

2.35.746

68

Sebastian Frotscher

SSP

2.35.613

67

Roman Skoupý

SSP

2.35.273

66

Andy Junghans

SSP

2.35.069

65

Stefan Wauter

SSP

2.34.766

64

Mike Ceuppens

SSP

2.34.143

63

Jan Vysloužil

SSP

2.34.101

62

Dominik Jůda

SSP

2.33.837

61

Stefan Hofer

SSP

2.33.669

    Teď se dostáváme do středu naší tabulky. Ten obsahuje časy převážně šestkařů. Najdeme tam českého zástupce z IRRC Petra Košťála ale taky třeba legendárního Stefana Holze, který i přes svůj handicap zvládl na litrovém BMW čas 2.28.411. Kolem podobného času se pohybovali ti nejlepší jezdci během devadesátých let, kdy vrcholila dvoutaktní éra.

Pořadí

Jméno

Třída

Čas

60

Jan Pavlíček

SSP

2.33.583

59

Denis Sanchez

SSP

2.33.531

58

Vladimír Šnajdr

SBK

2.33.196

57

Jan Kovář

SSP

2.33.189

56

Paul Gartland

SSP

2.33.085

55

Petr Košťál

SSP

2.33.017

54

Foti Psomadakis

SBK

2.32.918

53

Michael Trotscher

SSP

2.32.833

52

Michal Vecko

SSP

2.32.524

51

Peter Benderle

SSP

2.32.038

50

Martin Sucháček

SSP

2.31.784

49

Jiří Petrla

SSP

2.31.581

48

Luboš Jelínek

SBK

2.30.787

47

Hanno Brandenburger

SSP

2.30.397

46

Petr Holanec

SBK

2.30.058

45

Mike Bammann

SBK

2.29.940

44

Thilo Gunther

SBK

2.29.373

43

Jan Mysliveček

SBK

2.29.344

42

Stefan Holz

SBK

2.28.411

41

Arnaud Motte

SSP

2.27.721

    Další dvacítka už zahrnuje opravdu hodně rychlé borce. Jde o časy v rozpětí 2.27.486 a 2.23.231. Je v ní třeba mistr IRRC supersport Joey den Besten, nebo třetí muž IRRC superbike Frank Bakker. Své zkušenosti na této trati využil Anders Blaha a byl z toho 21. nejrychlejší čas 2.23.231. Podobně se jezdilo na přelomu tisíciletí. V roce 1998 zajel Thomas Lucas poslední dvoutaktní rekord 2.26.038, který vydržel jen 2 roky. V roce 2000 totiž posunul rekord Roman Boček na 2.25.272. To už bylo na čtyřtaktní Hondě.

Pořadí

Jméno

Třída

Čas

40

Tuukka Korhonen

SSP

2.27.486

39

Olin Hanák

SSP

2.27.061

38

Morgan Rejnas

SSP

2.26.933

37

Karel Brandtner

SSP

2.26.536

36

Lukáš Petrla

SSP

2.26.536

35

Josef Duchan

SSP

2.26.479

34

Sammy de Caluwe

SSP

2.26.269

33

Jochen Rotter

SSP

2.26.157

32

Jiří Vališ

SBK

2.26.091

31

František Loučka

SSP

2.25.164

30

Daryl Dorlich

SSP

2.24.822

29

Martin Holoubek

SSP

2.24.661

28

Frank Bakker

SBK

2.24.552

27

Jiří Brož

Moto2

2.24.188

26

Richard Sedlák

SSP

2.24.082

25

Joey den Besten

SSP

2.23.888

24

Josef Lukšík

SBK

2.23.728

23

Jan Čeřovský

SBK

2.23.290

22

Kai Zentner

SSP

2.23.236

21

Anders Blacha

SSP

2.23.231

     Dostáváme se do druhé desítky. Tu zahajuje dvacátým časem Leoš Hlaváček, který si oproti předchozí sezóně pohoršil o více než tři vteřiny a více jak 10 míst. O něco rychleji jel v roce 2014 Jirka Veverka, který naopak porychlil o více než 3 vteřiny a nějakých 6 míst. Osmnáctý čas zajel Tomáš Mysliveček. Je první v naší tabulce, kdo pokořil hranici průměrné rychlosti 130 km/h. Letos se to tedy povedlo 18 jezdcům. O rok dříve to bylo „jen“ 11 jezdců. Na tom je vidět, že i když nepadl rekord, tak se závody pořád zrychlují. K této hranici se přiblížil v roce 2005 Jiří Dražďák. Přes 130 průměr měl ve svém nejrychlejším kole i nováček Matti Seidel, který si Hořice poprvé zkusil v rámci IRRC a jeho čas 2.22.565 naznačuje, že si na trať zvykl rychle. O něco málo rychleji jel další účastník IRRC Pavel Tomeček, který si letos posunul osobák na této trati o skoro 5 vteřin, což je opravdu hodně. Zároveň se posunul tabulkou hodně dopředu. Vždyť vloni byl až na 28. místě. Patnáctý nejrychlejší čas zajel Petr Bičiště, pro kterého přestup z 600 na 1000 znamenal zrychlení o 2,3 vteřiny a postup o tři příčky. Skvěle si na hořickou trať zvykl i Jochem van den Hoek, který zajel čtrnácté nejrychlejší kolo v čase 2.22.082. Rychleji než Jochem jel Petr Homola, který zajel třináctý nejrychlejší čas a ten dvanáctý patří Vítězslavu Bicanovi, který si o místo pohoršil. Jedenáctý čas zajel Thomas Kreutz na supersportu a byl nejrychlejším nováčkem na této specifikaci.

Pořadí

Jméno

Třída

Čas

20

Leoš Hlaváček

SBK

2.23.058

19

Jiří Veverka

SSP

2.23.001

18

Tomáš Mysliveček

SBK

2.22.587

17

Matti Seidel

SBK

2.22.565

16

Pavel Tomeček

SBK

2.22.528

15

Petr Bičiště

SBK

2.22.306

14

Jochem Van den Hoek

SBK

2.22.082

13

Petr Homola

SSP

2.22.063

12

Vítězslav Bican

SBK

2.21.991

11

Thomas Kreutz

SSP

2.21.898

         A jsme konečně u první desítky. Tu zahajuje další nováček z IRRC. Druhý muž konečného pořadí tohoto šampionátu Johan Fredriks zajel na svém BMW skvělý čas 2.21.415 a byl druhým nejlepším nováčkem roku 2014. Devátý čas zajel na supersportu Ital Luca Gottardi. I v kategorii superbike drží nejlepší nováčkovský čas Thomas Kreutz. Hořické kolečko zajel za 2.20.670 a byl z toho osmý nejrychlejší čas sezóny. Ten sedmý patří Kamilu Holánovi a jeho supersportu. Jak je ale známo – Kamil je spíš na ty litry. Na šestém místě je rekordman okruhu Michael Pearson, který tento čas zvládl na supersportu. Nejlepším zahraničním jezdcem byl letos Didier Grams. Mimo jiné mistr IRRC si ale pohoršil o jednu příčku a i čas byl o trochu pomalejší než o rok dříve. Nicméně znovu se dostal pod 2.20, což se povedlo jen 6 jezdcům. O rok dříve to bylo 9 jezdců. První kdo se dostal pod 2.20 byl v roce 2005 Petr Čermák. Ten tenkrát posunul rekord opravdu o hodně – konkrétně o 3,641s. Jeho čas v roce 2014 předčili jen 4 jezdci. Na tom je také vidět jak už tenkrát letěl. Prvním ze zmíněných byl Marek Červený, který si zase posunul osobní rekord a dostal se dokonce pod 2.19. Nejrychlejším supersportařem na hořické trati ale už není. Tento titul a i třetí místo mu v roce 2014 opravdu těsně vyfouknul Michal Dokoupil. Ten se polepšil od minule o 4 vteřiny a jeho čas 2.18.319 je momentálně nejrychlejší kolo na supersportu. Druhé místo letos opět obsadil Kamil Holán. Nedostal se ale pod 2.18, což už se mu povedlo o rok dříve a v sezóně 2014 by to stačilo na první místo. To patří Aleši Nechvátalovi. Jeho čas 2.18.096 byl nejrychlejší a zároveň je to třetí nejrychlejší čas historie hořického okruhu.

Pořadí

Jméno

Třída

Čas

10

Johan Fredriks

SBK

2.21.415

9

Luca Gottardi

SSP

2.21.306

8

Thomas Kreutz

SBK

2.20.670

Nejrychlejší nováček

7

Kamil Holán

SSP

2.20.360

6

Michael Pearson

SSP

2.19.674

5

Didier Grams

SBK

2.19.575

4

Marek Červený

SSP

2.18.435

3

Michal Dokoupil

SSP

2.18.319

Nejrychlejší supersport

2

Kamil Holán

SBK

2.18.260

1

Aleš Nechvátal

SBK

2.18.096

Nejrychlejší kolo sezóny 2014

Tak uvidíme, co nás čeká v roce 2015. Myslíte, že padne rekord? Kdo ho podle Vás pokoří a kdy? Kdy podle Vás padne hranice průměrné rychlosti 140km/h?

Milan
comments powered by Disqus
http://www.rstmoto.cz