Články  |  Shop  |  Foto  |  Kalendář 
Změny pro IRRC 2015
Organizátor šampionátů IRRC vydal oficiální propozice pro sezónu 2015 a tak se můžeme podívat, co nás diváky a jezdce čeká v příští sezóně nového. Jasné jsou už i termíny, takže si můžete volno naplánovat dostatečně v předstihu.
Termíny
Sled závodů bude stejný jako vloni. Zahájí dva holandské závody, Hengelo a Oss v květnu. V červnu se seriál přesune do belgického Oostende, kde se prý bude závodit naposledy. V červenci pak přijde druhý závod v Belgii – hodně rychlé Chimay. I příští rok se podívá seriál do ČR. Konkrétně pak 22. a  23. srpna. Šampionát tradičně zakončí Frohburg na konci září. Trochu nevýhodný termín má Oss. Protože se pojede týden po našich Zatáčkách a hlavně se jede ve stejné dny jako populární závod v Bremerhavenu a někteří němečtí jezdci už ohlásili, že pojedou radši tam. Naopak výhodnější je termín pro závodníky, kteří pojedou na TT, protože TT začíná „až“ týden poté.

Startovní čísla
Změna nás 
možná čeká ohledně startovních čísel. První tři jezdci budou mít čísla podle pořadí v roce 2014, takže třeba Didier Grams 1, Marek Červený 3 (pokud pojede znovu SSP). Ostatní jezdci si budou moci číslo zvolit. Takže už bez třímístných čísel podle národů. Ty se vrátí jen v Chimay, kde jednou SSP i SBK společně. Zjednodušeně řečeno to znamená, že Kamil Holán by mohl mít svou tradiční 74, Aleš Nechvátal 12, Petr Košťál 81 a Pavel Tomeček 13.

Finance
Startovné pro závodníky je stále stejné. 990e za celou sezónu. To znamená 12 závodů na 6 okruzích. Vychází to na cca 4500kč za víkend s dvojzávodem. Pro jezdce na divokou kartu bude víkend za 250e – stejně jako vloni. Změny jsou ale u odměn. Pořadatel snížil odměny za jednotlivé závody, ale naopak zvýšil odměny za celkové pořadí. Důvod je asi logický. Cílem je upřednostnit stále jezdce seriálu. Tak třeba v SBK budou jezdci brát odměnu do desátého místa v závodě a první bude brát 170e, druhý 140e, třetí 110e atd. Za celkové pořadí budou brát jezdci odměnu do dvacátého místa, což  SBK tak nějak znamená všichni. První bere slušných 2700e, druhý 2000e atd. U SSP je to vlastně podobné. V závodě do desátého místa a celkově do dvacátého. Jenom ty částky jsou o trochu menší. Za závod bere první 150e a celkově 2000e.

Technika
Technická pravidla zůstávají skoro stejná. Světla vzadu už museli mít jezdci letos a nově jim přibude jen povinnost splňovat hlukový limit 102dB na okruzích, kde to národní pořadatel vyžaduje. Myslím, že jde jen o holandské Oss a Hengelo.

Česká účast
Měli by jet všichni jezdci jako vloni. Tedy sestava Holán, Nechvátal, Tomeček, Červený, Košťál. O IRRC určitě hodně uvažuje Pepa Lukšík a třeba se rozhoupe i Tomáš Mysliveček, nebo někdo další. Vzhledem k tomu, že u nás stále žádný pořádný seriál nemáme, to určitě má smysl.

Milan
comments powered by Disqus
http://www.rstmoto.cz